عقب گرد دلار

عقب گرد دلار

ایزو وب: اعلام جنگ تجاری آمریكا به اتحادیه اروپا موجب عقب گرد دلار در بازارهای ارزی شد.


به گزارش ایزو وب به نقل از رویترز، بعد از آن كه این دفعه اتحادیه اروپا قربانی جنگ تجاری كاخ سفید شد، نگرانی ها از تشدید اختلافات بین دو متحد دو سوی اقیانوس و كشیده شدن اقتصاد آمریكا به یك ركود دیگر موجب ریزش دلار در بازارهای جهانی شد.
در آخرین روز از معاملات بازارهای ارزی جهانی، هر دلار به ۱۰۶.۷۶ ین رسید تا به یكی از پایین ترین سطوح خود در طول یك ماه اخیر در مقابل ارز ژاپنی برسد. در مقابل همتای استرالیایی، هر دلار آمریكا با ۰.۰۲ درصد كاهش به ازای ۱.۴۸۰۹ دلار مبادله شد تا ارزش دلار استرالیا از كمترین سطح سه هفته اخیر فاصله گیرد.
شاخص دلار كه نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می گیرد، با كاهش قابل توجه ۰.۹ درصدی به ۹۸.۸۱۶ واحد رسید و از ركورد دو سال اخیر خود فاصله گرفت.
بنظر می رسد با عنایت به تشدید جنگ تجاری آمریكا با شركای تجاری بزرگ خود و كاهش رشد اقتصادی، بانك مركزی آمریكا چاره ای جز كاهش مجدد نرخ بهره برای سومین بار در طول سال جاری نداشته باشد.
كازوشیگه كایدا- تحلیل گر ارشد بازار ارز در موسسه " استیت استریت" اظهار داشت: نظر یكسانی راجع به این كه بانك مركزی آمریكا چه واكنشی به تحولات اخیر نشان خواهد داد، در بازار وجود ندارد اما بنظر می رسد كاهش نرخ بهره یكی از محتمل ترین گزینه ها باشد.
از طرف دیگر افزایش امیدواری ها به رسیدن به توافقی بر سر مساله برگزیت بین انگلیس و اتحادیه اروپا موجب تقویت ارزش یورو و پوند در مقابل دلار شد. بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس كه گفته است برگزیت باید در هر شرایطی تا اختتام ماه اكتبر اتفاق بیافتد، پیشنهاد در نظر گرفتن استثناهایی برای منطقه ایرلند شمالی را به اتحادیه اروپا داده است.
در معاملات امروز ارزش هر یورو با ۰.۱۵ درصد افزایش به ۱.۰۹۸ دلار رسید تا ارزش یورو در مقابل دلار طی این هفته ۰.۳۴ درصد افزایش یافته باشد. به مانند یورو، دیگر ارز مهم اروپایی یعنی پوند نیز در مقابل دلار دست به پیشروی زد تا جایی كه هر پوند با ۰.۲ درصد افزایش به ۱.۲۲۸۰ دلار رسید. هر فرانك نیز به ازای ۱.۰۰۰۷ دلار مبادله شد.
ارزش دلار آمریكا در مقابل همتای كانادایی افزایش و همتای سنگاپوری افزایش یافت تا جایی كه هر دلار آمریكا به ترتیب به ازای ۱.۳۳۳۵ و ۱.۳۸۰۲ دلار كانادا و سنگاپور معامله شد.




منبع:

1398/07/12
14:01:32
5.0 / 5
1547
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , بانك , تجاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
ایزو وب
ISO Web