كاهش تولید ناخالص داخلی و احتمال ركود اقتصادی آلمان

كاهش تولید ناخالص داخلی و احتمال ركود اقتصادی آلمان

به گزارش ایزو وب میزان تولید ناخالص داخلی آلمان در سه ماهه دوم سال جاری افت پیدا كرد و همه شاخصهای معمول نشان می دهند كه در سه ماهه سوم هم وضعیت اقتصادی بدتر می شود.


به گزارش ایزو وب به نقل از ایسنا، سال هاست كه آلمان رشد اقتصادی خوبی داشته و درآمد مالیاتی آن به صورت قابل ملاحظه ای افزایش یافته اما رشد اقتصادی این كشور در ماه های گذشته افت پیدا كرده و دیگر از رشد پویای اقتصادی خبری نیست.
اداره فدرال آمار آلمان امروز (چهارشنبه) گزارش داده است كه در نتیجه ركود اقتصاد جهانی تولید ناخالص داخلی آلمان و صادرات این كشور بین ماه های آوریل و ژوئن ۰/۱ درصد كاهش یافته است.
آلمان دارای چهارمین اقتصاد برتر جهان است كه در سه ماه نخست سال جاری ۰/۴ درصد رشد داشته است. اما از روند رشد در سه ماهه دوم كاسته شده و این روند در سه ماه سوم هم ادامه پیدا كرده است.
دویچه وله گزارش داد، بر مبنای قوانین اقتصادی اگر كاهش تولید ناخالص داخلی در دو دوره سه ماهه پشت سر هم ادامه پیدا كند، احتمال بروز ركود اقتصادی وجود دارد. حدودا همه شاخص ها نشان می دهند كه این میزان در سه ماهه جاری حتی از سه ماهه دوم بدتر خواهد شد. ازاین رو اقتصاد آلمان از ماه آوریل تاكنون در ركود اقتصادی قرار دارد.
بیشتر شركت ها انتظار بهبودی اوضاع را ندارند بلكه بیم آنرا دارند كه اوضاع وخیم تر شود. شركت های بخش خدمات كه مدت هاست عملكرد خوبی را تجربه می كنند، به تازگی شاهد وخیم شدن وضعیت كار و چشم انداز خود بوده اند. این مورد سرمایه گذاران را هم بدبین كرده است.
روزنامه هندلز بلات آلمان نوشته است كه ركود اقتصادی در آلمان سبب شده است كه خیلی از مردم این كشور به دنبال یافتن اصطلاح «ركود اقتصادی» در موتور جستجوگر گوگل باشند. آنها علاقمند هستند تعریف این اصطلاح را پیدا كنند و با نتایج «ركود اقتصادی» آشنا گردند.
آینده اقتصاد آلمان به میزان قابل توجهی به عوامل خارجی و اقدامات دولت این كشور هم بستگی دارد اما ركود اقتصاد جهانی بخصوص اختلافات تجاری آمریكا و چین، بریگزیت و مشكلات صنایع خودروسازی این كشور همچون عواملی هستند كه موجبات ركود اقتصادی آلمان را بیشتر فراهم نموده اند.



1398/05/24
08:53:47
5.0 / 5
1497
تگهای خبر: آینده , اقتصاد , تجاری , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
ایزو وب
ISO Web