رئیس كل بانك مركزی:

شاهد ثبات ارزی در كشور هستیم، برای تامین ارز داروها مشكلی نداریم

شاهد ثبات ارزی در كشور هستیم، برای تامین ارز داروها مشكلی نداریم

ایزو وب: رئیس كل بانك مركزی با اشاره به برنامه های بانك مركزی برای آرامش در بازار ارز اظهار داشت: شاهد ثبات ارزی در كشور هستیم.



به گزارش ایزو وب به نقل از مهر، عبدالناصر همتی شامگاه روز گذشته پنج شنبه برای برگزاری جلسات با فعالان اقتصادی و صنعتی آذربایجان شرقی وارد تبریز شد.
وی در بدو ورود به تبریز با حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم امام جمعه تبریز دیدار نمود و از برنامه ها و آخرین وضعیت بانك مركزی سخن گفت.
همتی با اشاره به اینكه برای تامین ارز داروها مشكلی نداریم، افزود: وضعیت ذخایر استراتژیك كالاهای اساسی كشور مناسب می باشد و در تأمین ارز كالاهای اساسی و به خصوص دارو مشكلی نداریم.
رئیس كل بانك مركزی درباب احتمال افزایش نرخ ارز بعداز سفر نخست وزیر ژاپن به ایران نیز اظهار داشت: هیچیك از بنیان های اقتصادی كه تعیین كننده نرخ ارز است تغییری نكرده است و به مردم اطمینان می دهم كه مشكلی در تثبیت بازار ارز نداریم.
وی سپس با تاكید بر اینكه «آبه» نخست وزیر ژاپن مایل به گسترش همكاری اقتصادی در بخش های مختلف با ایران است، افزود: با عنایت به روابط دیرینه این كشور با ما و ظرفیت های سرمایه گذاری ژاپن در بخش هایی از اقتصاد كشورمان، بستر تقویت همكاری ها برقرار است.
وی با اشاره به اینكه وضع ذخایر استراتژیك كالاهای اساسی كشور مناسب می باشد، اظهار داشت: بانك مركزی سوژه تامین مالی تولیدكنندگان را بطور جدی دنبال می كند و حامی تولیدكنندگان است. امسال روند تامین ارز واردات بسیار مثبت شده و صادركنندگان هم در این خصوص همراه هستند.
وی با اشاره به اینكه آذربایجان شرقی سهم مهمی در تولید و صادرات كشور دارد، گفت: در سال رونق تولید داخلی و با عنایت به تشدید تحریم ها تأمین نیاز تولید كننده ها اولویت بانك مركزی است.

ضرورت ساماندهی بازار ارز
امام جمعه تبریز نیز در این نشست خطاب به رئیس كل بانك مركزی كشورمان اظهار داشت: حفظ ارزش پول ملی یكی از مطالبات اصلی مردم است و باید بر این مساله توجه ویژه ای داشته باشید.
حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم با اشاره به اینكه باید بازار ارز ساماندهی گردد، اظهار داشت: استقلال بانك مركزی و اعمال سیاست های مالی كه موجب تقویت قدرت خرید قشر لطمه پذیر و ضعیف جامعه بشود نیز از دیگر درخواست های مردم از مسئولان بانك مركزی است.
گفتنی است شركت در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی و نشست كارگروه امور اقتصادی استان با حضور مسئولان اقتصادی و فعالان بخش خصوصی از دیگر برنامه های همتی در مسافرت به تبریز است.


منبع:

1398/03/24
13:14:40
5.0 / 5
1955
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , بانك , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
ایزو وب
ISO Web