مؤیدی در پاسخ به مهر خبر داد:

اتصال سامانه گمرك به سامانه جامع تجارت تا آخر سال

اتصال سامانه گمرك به سامانه جامع تجارت تا آخر سال

به گزارش ایزو وب رئیس ستاد مركزی مبارزه باقاچاق كالا و ارز با اشاره به اینكه اتصال سامانه گمركی به سامانه جامع تجارت تاپایان سال انجام می شود، اظهار داشت: ۶۰ درصد از كار انجام شده و مابقی هم تاپایان سال صورت خواهد گرفت.



به گزارش ایزو وب به نقل از مهر، علی مؤیدی خرم آبادی عصر امروز در نشست خبری با اشاره به اینكه شفاف سازی اقدامات همه دستگاه های عضو ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز در اولویت كاری ما است، تصریح كرد: ستاد هیچ گاه متوسل به مچ گیری یا به چالش كشاندن دستگاه ها نمی گردد بلكه در جهت مطالبات مردم، دولت و مقام معظم رهبری به دنبال یك شفاف سازی درست و قابل قبول است.
وی اضافه كرد: هیچ ابایی در معرفی كردن دستگاه های خاطی نداریم و تا آخر سال گزارشی از تمام دستگاه ها حتی دستگاه های امنیتی و انتظامی به اطلاع مردم خواهیم رساند؛ قرار نیست با كسی تعارفی داشته باشیم و واقعیات را به مردم نگوییم.
رئیس ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر در مورد علت عدم اتصال سامانه امور گمركی به سامانه جامع تجارت اظهار داشت: ستاد در این زمینه تدابیری را اندیشیده، برنامه هایی را تدوین كرده است و تلاش دارد تا آخر سال این مسئله را به سرانجام برساند.
مؤیدی با اشاره به اینكه اتصال سامانه امور گمركی به سامانه جامع تجارت، مطالبه رئیس جمهور است، تصریح كرد: اوایل هفته جاری با دستگاه های در رابطه با وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت صمت جلسه داشتیم و برای پیشرفت كار، مهلتی را تعیین كردیم.
وی خاطرنشان كرد: با عنایت به اینكه اراده دولت و تمام قوا به تحقق این برنامه است، تا آخر سال عملیاتی خواهد شد.
رئیس ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز اظهار داشت: مسائلی همچون ایرادات فنی، ارتباطی، اعتبار و منابع، منجر به عدم اتصال این دو سامانه بوده است اما تابحال حدود ۶۰ درصد از كار جلو رفته و مابقی هم تا آخر سال به سرانجام می رسد.
افزایش ۶۲درصدی كشفیات سوخت
مؤیدی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار مهر در ارتباط با قاچاق سوخت اضافه كرد: در بحث سوخت، اقدامات بسیاری انجام شده است. كشور ما بزرگ است و كشورهای همجوار ما عطش زیادی نسبت به پایین بودن قیمت سوخت در ایران دارند و تلاش می كنند تا از این مسئله نهایت استفاده را ببرند.
وی تصریح كرد: اگر امروز می گوییم كه شاهد قاچاق ۱۰ میلیون لیتر سوخت به صورت روزانه از كشور هستیم، باید بدانیم كه اگر اقداماتی كه تابحال انجام شده، انجام نشده بود، اساساً این رقم بسیار بالاتر بود.
رئیس ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز به كشفیات سوخت امسال اشاره نمود و اظهار داشت: طی سال جاری در بخش كشفیات سوخت ۶۲ درصد افزایش داشتیم اما به هر حال نباید به این میزان از تلاش قانع باشیم.
مؤیدی با اشاره به اینكه سوخت امانت مردم است، اضافه كرد: باید تمام تمهیدات در جهت صیانت و حفاظت از این سرمایه از نقطه تولید تا نقطه عرضه و مصرف صورت گیرد. این تمهیدات با توجه خاص دولت در حوزه های مختلف شروع شده و هر روز بیشتر هم می گردد اما با عنایت به اینكه سوخت كالایی است كه باید در سطح جامعه توزیع شود، در راه گرفتار انحراف می گردد.
وی خاطرنشان كرد: قاچاق سوخت فقط در نقطه صفر مرزی نیست و اساساً از نقطه ای از درون كشور انتقال می یابد. باید مباحث كنترلی، حفاظتی و امنیتی را برای عدم انحراف در این سرمایه ملی تولید كنیم؛ البته حدود ۷۰ درصد این تمهیدات صورت گرفته اما هنوز ۳۰ درصد باقی مانده است.
تعیین تكلیف خودروهای قاچاق به زودی
رئیس ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار مهر در مورد خودروهای قاچاق تصریح كرد: پرونده خودروهای قاچاق در اختیار قوه قضائیه قرار دارد و آماری كه از جانب دادستان عرضه شده، آمار جدیدی است. پرونده خودروها با دقت دستگاه های قضایی بزودی به سرانجام می رسد.
مؤیدی اضافه كرد: اگر واقعاً دستی از ساختار دولتی به مسئله قاچاق خودرو یا هر كالای دیگری وصل باشد، اساساً معرفی می نماییم.
پلمپ مراكز فروش برندهای غیرمجاز پوشاك
وی همینطور در مورد مقابله با برندهای غیرمجاز پوشاك اظهار داشت: در دی ماه با هماهنگی همه دستگاه ها، بحث برخورد با برندهای غیرمجاز فعال در كشور را آغاز می نماییم البته پیش از آن، به یكایك آنها اخطار داده ایم.
رئیس ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز با اشاره به اینكه برخورد با برند قاچاق جزو مطالبات مردم است، تاكید كرد: این مورد باید در سال ۹۵ پیگیری می شد اما متأسفانه مورد توجه قرار نگرفت. ۱۰۰ نقطه در شهر تهران را شناسایی كرده ایم كه در دی ماه تابلوی آنها را پایین می آوریم.
مؤیدی به پرونده های قاچاق هم اشاره نمود و اضافه كرد: طی هشت ماهه سال جاری ۹۸ هزار و ۷۷۶ پرونده در سطح كشور از قاچاقچیان تشكیل شده كه افزایش ۲۱ درصدی داشته است.
وی با اشاره به اینكه كشفیات فرآورده های نفتی ۶۲ درصد افزایش داشته است، اظهار داشت: خودرو، لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم یدكی خودرو، پارچه، تجهیزات كامپیوتری و كود شیمیایی در رده های بعدی كشفیات قرار دارند.
رئیس ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز به حجم كشفیات قاچاق خروجی هم اشاره نمود و تصریح كرد: به لحاظ شرایط اقتصادی، حجم كشفیات قاچاق خروجی نسبت به هشت ماهه سال قبل ۳۷ برابر افزایش را نشان داده است.
وزارت بهداشت همكاری زیادی نمی كند
مؤیدی در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر در مورد دستگاه هایی كه با ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز همكاری نمی كنند، اظهار داشت: وزارت بهداشت در حوزه كالاهای سلامت محور همكاری چندانی با ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز ندارد. انتظار این است كه این وزارتخانه بیشتر از این در این حوزه گام بردارد.
وی اضافه كرد: سلامت مردم به جهت بی توجهی بخشی از سازمان هایی كه متولی هستند، به خطر می افتد ازاین رو انتظار داریم حوزه های در رابطه با سلامت مردم، بیشتر از این با ما همكاری داشته باشند.
رئیس ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز افزود: هم اكنون همكاری وجود دارد اما زیاد نیست و ما از این نهاد گله داریم چون كه این نهاد باید بیشتر از این با ستاد همكاری داشته باشد.
مؤیدی تصریح كرد: همینطور در حوزه مربوط به انبارها، بیمه ها كمترین همكاری را با ما داشته اند اما با عنایت به پیگیری های انجام شده، تا آخر سال به شرایط قابل قبولی خواهند رسید.

1397/09/28
20:04:20
5.0 / 5
2097
تگهای خبر: اقتصاد , تجهیزات , تولید , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
ایزو وب
ISO Web