جریمه ۱ و یك دهم میلیارد یورویی یك بانك فرانسوی به علت نقض تحریم ها

جریمه ۱ و یك دهم میلیارد یورویی یك بانك فرانسوی به علت نقض تحریم ها

ایزو وب: بانك فرانسوی ˮسوسیت ژنقلˮ اعلام نمود انتظار دارد آمریكا این بانك را به علت نقض تحریم های خود بخصوص در مورد ایران ۱.۱ میلیارد یورو جریمه كند.


به گزارش ایزو وب به نقل از خبرگزاری فرانسه، دومین بانك بزرگ فرانسوی انتظار دارد این جریمه را برای حل منازعاتش با وزارت خزانه داری آمریكا پرداخت كند. در بیانیه این بانك آمده است: بانك وارد فاز فعال تری از مذاكره با مقامات آمریكایی برای دستیابی به توافقی در مورد مسائل مورد منازعه طی هفته های پیش رو شده است.
این بانك فرانسوی كه در ماه های اخیر با چندین پرونده و اقدام حقوقی مواجه شده گفته است حجم كل تراكنش های مورد اختلاف معادل ۱.۴۳ میلیارد یورو بوده و ۱.۱ میلیارد یورو از این تراكنش ها مربوط به مبحث تحریم های آمریكا است.
وزارت دادگستری آمریكا در ماه ژوئن اعلام نموده بود این بانك به علت نقض تحریم های ایران، لیبی و مسائل نرخ بهره باید ۱.۳۴ میلیارد یورو جریمه در آمریكا و فرانسه بپردازد. این بانك در مورد پرونده لیبی در سال ۲۰۱۷ هم حدود یك میلیارد یورو جریمه پرداخت كرده بود.
دیدیه وله- مدیرعامل سابق این بانك فرانسوی در ماه مارس مجبور به استعفا شد و مدیر بخش خرده فروشی بانك در آن زمان هم از سمتش كنار رفت.



1397/06/14
13:28:00
5.0 / 5
1530
تگهای خبر: بانك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
ایزو وب
ISO Web