یك مقام مسئول اعلام كرد؛

كاهش قیمت خودرو در بازار تایك ماه آینده، نقش دلالان در گرانی خودرو

كاهش قیمت خودرو در بازار تایك ماه آینده، نقش دلالان در گرانی خودرو

ایزو وب: دبیر انجمن خودروسازان ایران ابراز امیدواری كرد با عرضه خودروهای پیش فروش شده به بازار، تا یك ماه آینده شاهد كاهش قیمت در بازار باشیم.



به گزارش ایزو وب به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، احمد نعمت بخش درباره تحویل خودورهای تولیدی كه با مشكل نقص فنی روبه رو بودند، توضیح داد: برخی قطعه سازان از نظر مواد اولیه قطعات به خارج وابسته هستند كه بخش زیادی از این قطعات یا مواد اولیه قطعات در گمرك مانده بود و دولت به تازگی اجازه ترخیص آن ها را بدون پرداخت مابه التفاوت صادركرده است.
نعمت بخش با ابراز امیدواری از ترخیص قطعات و مواد اولیه از گمرك اضافه كرد: با عنایت به بخشنامه اخیر دولت شركت ها به دنبال ترخیص قطعات یا مواد اولیه هستند و امیدواریم تا یك ماه آینده ناقصی ها به حداقل برسد و خودروهایی كه به مردم پیش فروش شده تحویل خریداران شود و با عرضه این خودروها به بازار قیمت ها سیر نزولی پیدا كند.
دبیر انجمن خودروسازان ایران با اشاره به افزایش تولید در بازار خودرو توضیح داد: خودروسازی در سال ۹۵ نسبت به ۹۴ چهل درصد افزایش تولید داشته و سال ۹۶ نسبت به سال قبل۱۵ درصد و در دو ماهه اول امسال ۳۱درصد افزایش تولید داشته است. در واقع با عنایت به این اصل كه قیمت هر كالا را عرضه و تقاضا تعیین می كند می توان گفت خودروسازان به این صورت تولید و عرضه را افزایش داده اند.
دلایل آشفتگی های بازار خودرو
نعمت بخش همینطور نقش دلال ها و واسطه ها را در گرانی خودرو كلیدی دانست و اظهار داشت: بخش عمده ای از آشفتگی های بازار خودرو به افرادی برمی گردد كه خودرو به تعداد زیاد خریداری نموده اند و هر روز در روزنامه آگهی فروش خودرو با قیمت های آنچنانی منتشر می كنند و بدین ترتیب قیمت خودرو را در بازار به صورت روزانه و هفتگی می افزایند.
دبیر انجمن خودروسازان ایران در ادامه خواهان ورود دستگاه های نظارتی به این مورد شده و تصریح كرد: لازم است همان گونه كه با اختلال گران ارز و سكه برخورد كردند بررسی كنند این كسانی كه این آگهی ها را منتشر نموده و اذهان عمومی را مشوش می كنند چه كسانی هستند.

1397/06/12
20:49:56
5.0 / 5
1736
تگهای خبر: آینده , بازار , تولید , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
ایزو وب
ISO Web