افزایش غیرمنتظره ذخایر ارزی چین در واكنش به جنگ تجاری آمریكا

افزایش غیرمنتظره ذخایر ارزی چین در واكنش به جنگ تجاری آمریكا

ایزو وب: ذخایر ارزی چین در ماه ژوئن به نحو غیرمنتظره ای افزایش پیدا كرده است و این كشور برای كنترل نوسانات ارزی خود دست به خرید گسترده اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریكا زده است.


به گزارش ایزو وب به نقل از رویترز، بانك مركزی چین امروز اعلام نمود حجم ذخایر ارزی خارجی چین تا آخر ماه ژوئن با ۱.۵۱ میلیارد دلار افزایش به نسبت ماه قبل به ۳.۱۱۲ تریلیون دلار رسیده است. این در شرایطی است كه اقتصاددانان پیش بینی میكردند این ذخایر حدود ۱۰ میلیارد دلار كاهش داشته باشد.
دفتر مدیریت ارزی چین در اطلاعیه ای اعلام نموده است این افزایش ذخایر ارزی به علت تغییر قیمت دارایی ها بوده است اما از ذكر جزئیات بیشتر خودداری كرد. تحلیلگران معتقدند اشاره این دفتر به اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریكا بوده است كه بیشترین بخش ذخایر خارجی چین را تشكیل میدهند.
ترس از جنگ تجاری جهانی یكی از اصلی ترین عوامل هدایت سرمایه ها به دارایی های امن تر نظیر اوراق قرضه به حساب می آید. چین بزرگترین دارنده اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریكا به حساب می آید و به قول این وزارتخانه تا آخر ماه می اوراقی به ارزش ۱.۱۸۸ تریلیون دلار در اختیار چینی ها بوده است.
افزایش تنش های تجاری بین چین و آمریكا سبب افزایش نگرانی ها از خروج سرمایه گسترده از چین و تضعیف واحد پول ملی این كشور شده است. در ماه ژوئن یوان یكی از بدترین ماه های تاریخ خویش را تجربه نمود و ارزش آن در برابر دلار ۳.۳ درصد كاهش پیدا كرد.



1397/04/18
15:04:01
5.0 / 5
1615
تگهای خبر: تجاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
ایزو وب
ISO Web