امضای قرارداد مشاركت بخش خصوصی در ساخت ۴۳۹ كیلومتر آزادراه

امضای قرارداد مشاركت بخش خصوصی در ساخت ۴۳۹ كیلومتر آزادراه

ایزو وب: در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی قرارداد مشاركت بخش خصوصی در ساخت ۴۳۹ كیلومتر آزادراه به ارزش ۲۵۰۰ میلیارد تومان امضاء شد.


به گزارش ایزو وب به نقل از ایسنا، این قراردادها كه میان خیرالله خادمی – مدیرعامل شركت ساخت - و نمایندگان شركت های بخش خصوصی مشاركت كننده به امضاء رسید به شش پروژه آزادراهی در استان های مختلف مربوط می گردد.

سید حسین میرشفیع – معاون ساخت آزادراه های شركت ساخت – درباره جزئیات این پروژه ها اظهار نمود: این آزادراه ها شامل مشهد به چناران با ۵۳ كیلومتر طول به ارزش ۴۲۰ میلیارد تومان، لامرد به پارسیان به طول ۵۱ كیلومتر و ارزش ۳۶۰ میلیارد تومان، سیرجان به بندرعباس به طول ۵۹ كیلومتر و ارزش ۲۶۳ میلیارد تومان، مهریز به اردكان به طول ۱۲۶ كیلومتر و ارزش ۸۰۰ میلیارد تومان، كنارگذر شمالی اراك به طول ۲۶۱ كیلومتر و ارزش ۶۵ میلیارد تومان و یكی از فازهای آزادراه ارومیه – تبریز به طول ۲۴ كیلومتر و ارزش ۳۲۷ میلیارد تومان با مشاركت بخش خصوصی اجرایی خواهند شد.

به گفته وی، این قراردادها با آورده ۷۰ درصدی بخش خصوصی و ۳۰ درصدی دولت عملیاتی می گردد.

معاون ساخت آزادراه های شركت ساخت از تایید صلاحیت شدن تعدادی از پروژه های آزادراهی جدید از جانب معاونت برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی اطلاع داد و اظهار داشت: آزادراه های تبریز - مرند، چرمشهر - پردیس، نایین – نطنز، شهربابك – سیرجان و بستان آباد – كرمانشاه خواهند بود كه با نهایی شدن ابلاغیه های لازم از جانب سرمایه گذار وارد فاز اجرایی می شوند.

به گفته میرشفیع، با وجود تمام تنگناهایی كه وجود داشته قراردادهای قابل توجه جدیدی با سرمایه گذاران بخش خصوصی به امضاء رسید كه این مورد می تواند در آینده گره گشای خیلی از طرح های عمرانی كشور باشد.

همچنین دراین جلسه محمد حسن نژاد – نماینده مردم جلفا در مجلس شورای اسلامی – اعلام نمود كه خوشبختانه با وجود تمام مشكلات و معضلات موجود كارهای اجرایی قابل توجهی صورت گرفته كه فعال كردن بخش خصوصی در این پروژه ها می تواند به صورت قابل توجهی به بهبود امكانات زیرساختی خیلی از شهرها كمك نماید. برای ما فرقی نمی كند كه كدام منطقه از كشور توسعه یابد، زیرا بهبود شرایط در هر نقطه ای می تواند برای توسعه ایران كمك كننده باشد.

به گفته وی در شرایطی كه استیضاح وزیر راه و شهرسازی به جریان افتاده و امكان آن وجود داشت كه لابی های سیاسی پیگیری شود، اما وزیر راه و شهرسازی ترجیح داده قراردادهای مهم آزادراهی را اجرایی كند كه این امر بطور قطع نشان دهنده آن است كه پیگیری كار از لابی برای استیضاح برای دكتر آخوندی اهمیت بیشتری دارد.




1396/12/19
21:38:33
5.0 / 5
1772
تگهای خبر: توسعه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
ایزو وب
ISO Web