معاون وزیر جهاد كشاورزی:

ناوگان كمباین برداشت گندم باید نوسازی شود

ناوگان كمباین برداشت گندم باید نوسازی شود

ایزو وب: معاون امور زراعت وزارت جهاد تاكید كرد: با استفاده از خط اعتباری مكانیزاسیون، ناوگان فرسوده كمباین برداشت گندم در استان ها طی دو سال باید نوسازی شود.



به گزارش ایزو وب به نقل از وزارت جهاد كشاورزی، عباس كشاورز در هفتادمین جلسه كمیته فنی گندم اظهار داشت: شركت های سازنده كمباین باید موظف به نصب سامانه پایش ضایعات و عملكرد برداشت در كمباین باشند و این مساله باید الزامی باشد.
وی با اشاره به اینكه كشور نیاز به نوسازی ناوگان كمباین دارد، اظهار داشت كه لازم است سالانه حدود ۷۰۰ الی ۱۰۰۰ دستگاه كمباین تأمین شود و سازندگان در این زمینه نیز باید تلاش كنند.
وی اشاره كرد: مركز توسعه مكانیزاسیون كشاورزی باید مشكلات و سوژه آورده و وثیقه كشاورزان برای خرید كمباین را به منظور استفاده از تسهیلات، مورد پیگیری و بررسی قرار دهد و مشكلات موجود را اصلاح و رفع نماید.
كشاورز اشاره كرد: در استان ها باید اكیپ برداشت با مدیریت ادارات فناوری های مكانیزه تشكیل گردد و آموزش های لازم را به كمباین داران ارائه نمایند.
معاون امور زراعت وزارت جهاد كشاورزی تاكید كرد: استان هایی كه از ناوگان فرسوده كمباین در برداشت استفاده می نمایند طی دو سال باید با عنایت به امكان استفاده از خط اعتباری مكانیزاسیون نسبت به نوسازی ناوگان كمباین اقدام نمایند.
كشاورز در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست با تاكید بر اینكه باید گزارشات و موارد مطرح شده درباب سامانه های فرآوری بذر گندم در كشور جدی گرفته شوند و از نقطه نظرات استقبال و بهره برداری شود، عنوان كرد: تمامی دستگاه های بوجاری باید مطابق با استانداردهای موجود كار كنند تا هم از زیان مادی و هم از هدر رفت بذر جلوگیری شود.
معاون وزیر جهاد كشاورزی به شركت های سازنده داخلی سفارش كرد: برای به روز كردن دستگاه های خود برنامه داشته باشند و همین طور دستگاه ها هر چند سال یكبار باید جایگزین، اصلاح و مورد بازسازی قرار گیرند و آموزش اپراتورها نیز باید با همكاری انجمن تولید كنندگان بذر اصلاح شده همزمان انجام گیرد.


منبع:

1398/04/10
19:58:29
5.0 / 5
2000
تگهای خبر: آموزش , توسعه , تولید , سود
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
ایزو وب
ISO Web