روسیه چارچوب حقوقی واردات نفت ایران را ارزیابی می نماید

روسیه چارچوب حقوقی واردات نفت ایران را ارزیابی می نماید

ایزو وب: وزیر انرژی روسیه در واكنش به اخباری در خصوص اعمال فشار آمریكا برای توقف صادرات نفت ایران، اظهار داشت: كشورش توافق با ایران برای واردات نفت خام در قبال كالا را از منظر حقوقی ارزیابی خواهد نمود.



به گزارش ایزو وب به نقل از اویل پرایس، روسیه در بین متحدان بزرگ آمریكا قرار ندارد و مانند ایران تحت تحریم های واشنگتن قرار گرفته است ازاین رو احیانا آخرین كشوری خواهد بود كه امكان دارد به هشدارهای واشنگتن توجه كند.

بعلاوه بعد از آنكه ایران در نشست اخیر كشورهای اوپك و غیراوپك از موضع خود كوتاه آمد و با تسهیل محدودیت های عرضه موافقت نمود، تحلیلگران می گویند مسكو در موقعیتی قرار دارد كه می تواند از واشنگتن برای جبران لطف خود درخواست كند.

الكساندر نواك، وزیر انرژی روسیه اظهار داشت: تفاهم نامه ای كه با ایران در سال ۲۰۱۴ امضا كردیم، همچنان به قوت خود باقی است. توافق تهاتر نفت در برابر كالا از سال قبل شروع شد و روسیه و ایران توافق كردند ایران صادرات ۱۰۰ هزار بشكه در روز نفت به روسیه را در قبال دریافت كالاهای مختلف آغاز كند. امسال نواك درباره تمدید این مكانیسم به مدت پنج سال صحبت كرد.

پیش از اینكه دونالد ترامپ، تحریم ها ضد تهران را اعلام نماید، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه اظهار كرده بود شركت های روس نفت، گازپروم، گازپروم نفت و لوك اویل می خواهد حداكثر ۵۰ میلیارد دلار در توسعه نفت و گاز ایران هزینه كنند.




1397/04/07
13:18:49
5.0 / 5
1762
تگهای خبر: صادرات , كالا , واردات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
ایزو وب
ISO Web