جزئیات نمایشگاه های بهاره امسال اعلام گردید

جزئیات نمایشگاه های بهاره امسال اعلام گردید

ایزو وب: رئیس اتاق اصناف در تشریح جزئیات نمایشگاه های بهاره امسال اظهار داشت: برای همه محصولات تخفیف ۱۵ تا ۲۰ درصدی نمی توان اعمال كرد و نظارت و برخورد با عرضه كنندگان كالاهای خارجی در نمایشگاه های بهاره شدت پیدا كرده و با هیچكس تعارف نداریم.



علی فاضلی در گفت وگو با ایسنا، اظهار نمود: خاوران بعنوان پنجمین نقطه برای برگزاری نمایشگاه های بهاره انتخاب گردید اما با عنایت به اینكه زیرساخت های آن آماده نبود، هفته آینده و با تاخیر افتتاح می گردد تا در كنار چهار نمایشگاه بهاره دیگر در حكیمیه تهرانپارس، پارك ارم، بوستان ولایت و مصلا به مردم خدمات رسانی كنند.

وی همینطور در پاسخ به سوالی منبی بر اینكه باتوجه به مخالفت اصناف در برگزاری نمایشگاه بهاره، چه برنامه ای برای بهتر شدن آن امسال دارید؟ اضافه كرد: هم اكنون برنامه خاصی وجود ندارد، چراكه وقتی نمی توانید برای برگزاری این نمایشگاه در شأن مردم زیرساخت های لازم را برگزار كنید و مجبور به برگزاری آن در زیر چادر هستید، كاری نمی توان انجام داد.

رئیس اتاق اصناف ادامه داد: تمهیدات لازم برای عرضه برندهای بهتر در نمایشگاه بهاره امسال صورت گرفته است كه كیفیت محصولات نمایشگاه بهاره نسبت به سال های گذشته ارتقا پیدا كند.

فاضلی در پاسخ به سوالی در خصوص اینكه چرا از سال قبل تابحال كاری در جهت بهتر شدن كیفیت نمایشگاه ها و زیرساخت های آن انجام نشده و اتاق اصناف چه كاری در این راستا انجام داده است؟ این گونه توضیح داد كه اساسا با برگزاری نمایشگاه برای عرضه محصولات به این شكل مخالف هستیم، چراكه هیچ گونه محدودیت و مشكلی برای عرضه نداریم و از جانب دیگر هم فروشگاه های زنجیره ای و بزرگی در كشور در كنار واحدهای صنفی مختلف در سطح شهر وجود دارند. به عبارت دیگر آنقدر عرضه كننده در سطح شهر وجود دارد كه نیازی به برگزاری این نمایشگاه ها نیست اما ما را مجبور به برگزاری این نمایشگاه ها كرده اند.

وی اظهار داشت: در نمایشگاه بهاره غالبا كالاهای مورد نیاز شب عید مردم مانند، پوشاك، صنایع چرم، آجیل و خشكبار و... عرضه می گردد در كنار این محصولات بر مبنای مذاكراتی كه با وزارت جهاد كشاورزی صورت گرفته است، مقرر شد تا از كالاهای سبد خوراكی مورد نیاز مردم مانند برنج، تخم مرغ، گوشت، میوه و... هم عرضه شود.

رئیس اتاق اصناف همینطور در مورد چگونگی نظارت بر نمایشگاه های بهاره برای عدم عرضه محصولات خارجی و قاچاق تصریح كرد: بازرسان اتاق اصناف به شدت بر نمایشگاه های بهاره نظارت می كنند و به محض رؤیت و مشاهده كالای خارجی مجاز یا غیرمجاز علاوه بر ضبط محصول خارجی، عرضه كننده آن هم بازداشت خواهد شد و در این زمینه با هیچ كس تعارف نداریم و رحمی نخواهیم كرد.

فاضلی همینطور درباره وضعیت تخفیف ۱۵ تا ۲۰ درصدی محصولات عرضه شده در سطح نمایشگاه های بهاره اظهار نمود: مسلما همه محصولاتی كه در نمایشگاه های بهاره عرضه می شوند، تخفیف ۱۵ تا ۲۰ درصدی ندارند، چراكه در بعضی از كالاها نمی توان با این شیوه سودی نصیب تولیدكنندگان و عرضه كنندگان آن كالا كرد. بعنوان مثال آجیل و خشكبار ضریب سودی بین ۸ تا ۱۰ درصد دارد و نمی توان سود ۱۵ تا ۲۰ درصدی برای آنها مانند دیگر محصولات اعمال كرد.




1396/12/07
16:42:39
5.0 / 5
2260
تگهای خبر: اصناف , سود , كالا , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
ایزو وب
ISO Web