اتحادیه اروپا تاریخ استقلال انرژی خود از روسیه را تایید كرد؛

۲۰۲۷ سال قطع وابستگی اتحادیه اروپا از واردات گاز روسیه

۲۰۲۷ سال قطع وابستگی اتحادیه اروپا از واردات گاز روسیه

به گزارش ایزو وب کمیسیون اروپا تأیید کرده است که این اتحادیه پیشبینی کرده است که حداقل تا پنج سال دیگر به واردات انرژی خود از روسیه وابسته بماند.



به گزارش ایزو وب به نقل از مهر، تیم مک فی، سخنگوی کمیسیون اروپا برای امور مربوط به اقلیم و انرژی، در پاسخ به سوالی که در یک نشست مطبوعاتی در بروکسل عنوان شد اظهار داشت: واردات گاز طبیعی مایع آمریکا (ال ان جی) به زودی به اروپا کمک می نماید تا از وابستگی این اتحادیه به گاز روسیه رهایی یابد.
وی با این وجود اضافه کرد: در وضعیت فعلی اتحادیه اروپا به سوخت کربن روسیه تا سال ۲۰۲۷ وابسته خواهد بود.
مک فی اشاره کرد: اتحادیه اروپا تخمین زده است که می تواند وابستگی خود به گاز روسیه را امسال به میزان دو سوم کم کند به همین دلیل تا اختتام ماه مه برنامه مفصلی درباره چگونگی دستیابی به این هدف عرضه خواهد کرد.
اظهارات مک فی بعد از مذاکرات هفته گذشته اتحادیه اروپا با ایالات متحده بر سر گسترش عرضه LNG این کشور به اتحادیه اروپا بعنوان راهی برای کاهش وابستگی این قاره به گاز روسیه عنوان شد.
در همین رابطه جو بایدن، رییس جمهور آمریکا با مقامات اتحادیه اروپا در بروکسل دیدار کرده بود تا تلاش کند این کشوره تحریم نفت روسیه را نیز اعمال نماید، تحریمی که اروپا به سبب ترس از رکود از تحمیل آن خودداری کرده بود.
بیانیه ایالات متحده و کمیسیون اروپا در مورد امنیت انرژی بعد از اجلاس سران، "تصمیم مشترک آنها برای اختتام دادن به وابستگی اتحادیه اروپا به سوخت های فسیلی روسیه تا سال ۲۰۲۷" را تأیید کرد و اعلام نمود که یک گروه کاری برای دستیابی به این هدف تشکیل شده است.
اتحدیه اروپا به دنبال تضمین تقاضای پایدار خود برای واردات LNG اضافی ایالات متحده به میزان تقریبی ۵۰ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در سال حداقل تا سال ۲۰۳۰ بوده است که این واردات عمدتا باید بر اصولی حاکم باشد که با اهمیت ترین آن این است که قیمت گذاری عرضه LNG تحویلی به اتحادیه اروپا باید بازتاب بازار بلندمدت باشد.
اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است که خرید گاز طبیعی از روسیه را بعنوان قسمتی از مجموعه تحریم های گسترده ای که در پاسخ به عملیات نظامی مسکو در اوکراین اعمال شده، متوقف نماید.
روسیه هم اکنون حدود ۴۰ درصد از تقاضای اتحادیه اروپا یا حدود ۱۷۵ میلیارد متر مکعب گاز این کشورها در سال تامین می کند.

1401/01/09
12:32:24
5.0 / 5
488
تگهای خبر: بازار , قیمت , واردات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
ایزو وب
ISO Web