كدام پروژه های ریلی تا دو ماه آتی به بهره برداری می رسد؟

كدام پروژه های ریلی تا دو ماه آتی به بهره برداری می رسد؟

ایزو وب: برمبنای اعلام شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، 5 پروژه ریلی به طول حدودا 650 کیلومتر تا تیر ماه امسال به بهره برداری می رسند.



به گزارش ایزو وب به نقل از مهر، برمبنای اعلام شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، هم اکنون ۵ پروژه ریلی در این شرکت فعال است که تا اختتام دولت دوازدهم به بهره برداری می رسند.
با افتتاح این طرح ها ۶۴۹ کیلومتر به مجموع خطوط ریلی کشور افزوده خواهد شد.
طرح های زیرساختی ریلی مذکور به شرح زیر است:
راه آهن یزد-اقلید به طول ۲۷۰ کیلومتر
راه آهن یزد-اقلید به طول ۲۷۰ کیلومتر نخستین پروژه است که هدف آن جابه جایی سالیانه ۴ میلیون تن بار و یک میلیون مسافر در سال اول بهره برداری، تکمیل کریدور ریلی شمال شرقی-جنوب غربی و کاهش ۳۱۰ کیلومتری مسیر ریلی و احیای بندر خشک، معادن سنگ آهن کنستانتره اسمالون، خاک نسوز آماکو و قلدسپات چغاک سرخ تعریف شده است. این طرح حالا ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با تخصیص اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان تا خردادماه به بهره برداری می رسد.
راه آهن بستان آباد-تبریز به طول ۴۴ کیلومتر
راه آهن بستان آباد-تبریز به طول ۴۴ کیلومتر پروژه بعدی است که بمنظور جابه جایی سالانه یک میلیون نفر مسافر و ۲ میلیون تن بار در سال اول، بهبود شبکه ریلی و کریدور شرق به غرب کشور، تسهیل ترانزیت و جابجایی کالا و مسافر و کمک به پروسه تولید در منطقه راه اندازی می شود. پیشرفت فیزیکی این پروژه ۷۴ درصد و اعتبار باقی مانده آن ۳۰۰ میلیارد تومان است و انتظار می رود در خردادماه به بهره برداری برسد.
راه آهن زاهدان-خاش به طول ۱۵۰ کیلومتر
پروژه دیگر راه آهن زاهدان-خاش به طول ۱۵۰ کیلومتر است که جابه جایی سالانه ۹۲۷ هزار نفر مسافر و ۲.۸ میلیون تن بار در سال اول بهره برداری را سبب می شود. باتوجه به تولید مصالح سیمان، تراورس، ریل، ادوات و حجم عمده مصرف در این پروژه، پیشبرد پروژه در امر تولید در منطقه و کشور بسیار تأثیرگذار است. تمام اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه تخصیص یافته و پیشرفت فیزیکی آن حالا ۷۰ درصد است. این خط آهن نیز در خردادماه آماده بهره برداری خواهد بود.
راه آهن همدان-سنندج با طول ۱۵۰ کیلومتر
راه آهن همدان-سنندج به طول ۱۵۰ کیلومتر در تیرماه به بهره برداری می رسد. این پروژه به تخصیص ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمند است و ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. تسهیل جابه جایی حدود ۲.۹ میلیون تن بار و محصولات کشاورزی در استان کردستان و تسهیل جابه جایی بار در معادن سنگ و پوکه معدنی قروه، پتروشیمی باختر سنندج و تولیدات شهرک صنعتی دهگلان از اهداف این پروژه است. با تکمیل این خط، استان کردستان نیز به شبکه ریلی کشور متصل خواهد شد.
راه آهن رشت-کاسپین به طول ۳۵ کیلومتر
در نهایت، راه اندازی راه آهن رشت-کاسپین به طول ۳۵ کیلومتر پنجمین و آخرین پروژه ریلی است که در تیرماه و تا اختتام دولت تدبیر و امید به بهره برداری می رسد. جابه جایی سالیانه ۵ میلیون تن بار و ۱.۴ میلیون نفر مسافر در سال اول بهره برداری، تکمیل کریدور ریلی شمال-جنوب و اتصال خلیج فارس و دریای عمان به دریای خزر، تسهیل ترانزیت و جابجایی کالا و مسافر، جذب بار از کشورهای همسایه شمالی و بهبود پروسه حمل و نقل کالا برای کمک به امر تولیدات درون استانی و منطقه از اهداف این پروژه است. این طرح حالا ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل به تخصیص ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمند است.


منبع:

1400/02/12
23:07:57
5.0 / 5
942
تگهای خبر: آینده , توسعه , تولید , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
ایزو وب
ISO Web