مدیرعامل شركت ملی گاز ایران خبر داد:

افزایش ۳۰ میلیون مترمكعبی مصرف روزانه گاز بخش خانگی

افزایش ۳۰ میلیون مترمكعبی مصرف روزانه گاز بخش خانگی

به گزارش ایزو وب مدیرعامل شركت ملی گاز ایران ضمن اعلام افزایش روزانه ۳۰ میلیون مترمكعبی مصرف گاز در بخش خانگی در تابستان سال جاری نسبت به پارسال، اظهار داشت: مشكلی برای تأمین گاز در فصل سرد وجود ندارد.



به گزارش ایزو وب به نقل از صداوسیما، حسن منتظرتربتی با اشاره به اینکه برنامه ای برای جریمه مشترکان پرمصرف گاز نداریم، اما سفارش می نماییم مردم در مصرف این حامل انرژی، صرفه جویی کنند، تصریح کرد: مشکلی برای تأمین گاز در فصل سرد وجود ندارد و اولویت تأمین گاز در زمستان بخش خانگی و تجاری است.
وی با اشاره به افزایش ۳۰ میلیون مترمکعبی مصرف گاز در بخش خانگی در تابستان سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال، اظهار داشت: به نظر می آید این مقدار مصرف به علت انتشار کرونا و افزایش استفاده برای گرمایش آب بوده است.
معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به اینکه گاز تولید شده در پالایشگاه های گازی در بخش خانگی، تجاری و صنایع، نیروگاه ها و بعنوان خوراک مجتمع های پتروشیمی مصرف می شود، اضافه کرد: بر مبنای برنامه ای که وزیر نفت ابلاغ کرده سهم بخش نیروگاه ها در زمستان کم می شود تا سوخت مورد نیاز بخش خانگی و تجاری تأمین باشد.
منتظرتربتی با سفارش به مردم در خصوص صرفه جویی در مصرف گاز، اظهار داشت: مقدار تأمین گاز نیروگاه ها و صنایع در زمستان تابعی از مقدار مصرف بخش خانگی و تجاری است.
وی با اشاره به اینکه در کشور سه نوع سوخت شامل گاز طبیعی، گازوئیل و مازوت مصرف می شود، افزود: مقدار مصرف کنونی گاز طبیعی در نیروگاه ها حدود ۲۵۰ میلیون مترمکعب در روز است و روزانه ۶ تا ۸ میلیون لیتر گازوئیل و ۱۵ میلیون لیتر مازوت در نیروگاه های کشور بعنوان خوراک مصرف می شود.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اضافه کرد: ترجیح ما استفاده از گاز بعنوان سوخت پاک و ارزان در نیروگاه هاست، اما عملی شدن این هدف به صرفه جویی مردم در بخش خانگی و تجاری بستگی دارد.
منتظرتربتی با اشاره به اینکه حجم گاز تحویلی به نیروگاه ها در زمستان روزانه به ۸۰ تا ۹۰ میلیون مترمکعب می رسد، اظهار داشت: نیروگاه ها تنها در صورتی می توانند گاز بیشتری در زمستان دریافت نمایند که تولید افزایش یا مصرف بخش خانگی و تجاری کاهش پیدا کند.


منبع:

1399/07/26
13:41:18
5.0 / 5
1285
تگهای خبر: تجاری , تولید , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
ایزو وب
ISO Web