تولید ربات قطعه بردار و قطعه گذار در صنایع پلاستیك با حمایت صندوق نوآوری

تولید ربات قطعه بردار و قطعه گذار در صنایع پلاستیك با حمایت صندوق نوآوری

به گزارش ایزو وب یك شركت دانش بنیان با استفاده از تسهیلات نمونه سازی صندوق نوآوری و شكوفایی برای نخستین بار موفق به ساخت ربات های تزریق پلاستیك در كشور شده است.


به گزارش ایزو وب به نقل از ایسنا، سینا کامروا، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به خصوصیت های فنی ربات های تزریق پلاستیک، اظهار داشت: مجموعه ما بعنوان تنها شرکت دانش بنیان تولیدکننده ربات های تزریق پلاستیک و اتوماسیون صنعتی، موفق به بومی سازی این فناوری روز در ایران شده است. ربات های قطعه بردار و قطعه گذار می توانند قطعه را از هر نقطه ای بردارند و در هر نقطه ای بچینند و توانایی جداسازی راهگاه را هم دارا هستند.
کامروا افزود: ربات قطعه بردار و قطعه گذار در صنایع پلاستیک و تولید کاربرد دارد و از مزایای آن انجام چند کار همزمان در هر کاری که احتیاج به یک نیروی انسانی مجزا دارد، است؛ برای مثال علاوه بر برداشت محصول پلاستیکی از داخل قالب و گذاشتن بر روی تسمه نقاله با هر ترتیب دلخواه می تواند عمل لیبل گذاری، اصلاح محصول، پلیسه گیری و هر کاری دیگر که نیاز باشد را انجام دهد.
وی با اشاره به خصوصیت های این محصول اظهار داشت: این ربات علاوه بر اینکه افزایش کیفیت محصول نهایی تولیدی، کاهش هزینه های تمام شده، افزایش راندمان تولید و افزایش تولید و بهبود عملکرد نیروی انسانی در کارخانجات را برعهده دارد، می تواند با اعمال صرفه جویی و افزایش تولید از ۱۰ تا ۳۰ درصد سودآوری برای تولیدکننده ها به ارمغان آورد.
این فناور بازار هدف و استفاده کنندگان این ربات را تولیدکنندگان محصولات و مصنوعات پلاستیکی عنوان نمود و اظهار داشت: این ربات در صنایع پزشکی و بهداشتی، خودرویی، لوازم خانه و آشپزخانه، صوتی و تصویری، محصولات یک بار مصرف، ظروف بسته بندی(غذایی، بهداشتی و غیر بهداشتی) و هرگونه مصنوعات پلاستیکی کاربرد دارد و قابلیت ویژه آن، لیبل گذاری همزمان IML (یک فناوری روز جهانی) است.
مدیرعامل این شرکت در مورد استفاده این شرکت از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی هم اظهار داشت: با استفاده از تسهیلات نمونه سازی صندوق نوآوری، نخستین نمونه از ربات قطعه بردار و قطعه گذار ساخته شده است و با تسهیلات لیزینگی توانستیم بازار خویش را گسترش دهیم. وجود وام لیزینگی جذابیت بسیار زیادی برای مشتریان ما داشته است.
کامروا در مورد مزیت رقابتی این محصول اظهار داشت: با عنایت به بومی سازی این ربات در داخل کشور و بی نیاز کردن تولیدکنندگان از خدمات نمایندگان شرکت های خارجی و همینطور دوری از تحریم ها توانسته ایم محصولی مشابه شرکت های اروپایی (با توجه به نظرات مشتریان) و با کیفیت تر از کشورهای آسیای شرقی مثل چین تولید نماییم.
بر مبنای اعلام روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، وی قیمت تمام شده پایین محصول نسبت به قیمت دلاری محصولات خارجی، عدم احتیاج به واردات، عرضه خدمات بعد از فروش و پشتیبانی ۲۴ ساعته و تأمین قطعات را از مزایای این محصول نام برد و اظهار داشت: صادرات به کشورهای همسایه به خصوص عراق و افغانستان، همینطور کشور سوریه از اهداف کوتاه مدت و صادرات به کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس از اهداف دراز مدت شرکت ما است و با رایزنی با اتاق های بازرگانی مشغول مذاکرات هستیم.




منبع:

1399/06/15
23:34:49
5.0 / 5
1485
تگهای خبر: بازار , تولید , خدمات , سود
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
ایزو وب
ISO Web