قائم مقام ایدرو عنوان كرد:

دنبال جهش ۱۰ برابری در حوزه صنعت هستیم

دنبال جهش ۱۰ برابری در حوزه صنعت هستیم

به گزارش ایزو وب قائم مقام ایدرو اظهار داشت: رویكرد تعامل با دستگاه های در رابطه با حوزه تولید برای تسهیل ورود و فعالیت صنعتگران و سرمایه گذاران به بخش تولید را داریم و رویكرد شخص وزیر صمت هم بر همین مبحث است.


به گزارش ایزو وب به نقل از وزارت صمت، فرشاد صالحی در گفتگوی ویژه خبری اضافه کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری کاملاً در برگیرنده الزامات برای تحقق جهش تولید است و مجموعه وزارت صمت هم در جهت این فرمایشات حرکت خواهد نمود.

ایشان در ادامه بیان نمود: در سال رونق تولید، تولید حرکت کرد اما به قول مقام معظم رهبری اثر این تولید باید در زندگی مردم هم مشهود باشد که انتخاب نام جهش تولید توسط معظم له در همین راستا بوده است.

قائم مقام ایدرو خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری استفاده از فکر جدید (جوانان) و علم نافع (شرکتهای دانش بنیان) را برای رسیدن به جهش تولید سفارش فرمودند.

رویکرد وزارت صمت استفاده از مشاوره های صاحب نظران و پذیرش مسئولیت ها است

صالحی با اشاره به اینکه ۷ محور برنامه ها در تداوم برنامه های سال رونق تولید برای سال جاری از جانب وزارت صمت با تاکید بر نظر جمعی و مشاوره نخبگان پیشبینی و هدفگذاری شده است، اظهار داشت: از آغاز سال جاری وزارت صمت با برگزاری جلسات و استفاده از نظرات کارشناسان در کوشش برای تحقق جهش تولید است و رویکرد وزارت صمت استفاده از نظرات و مشاوره های صاحب نظران و پذیرش مسئولیت ها است.

وی ادامه داد: توسعه تولید، توسعه معادن و صنایع معدنی و توسعه صنایع دانش بنیان سه محور برنامه های وزارت صمت در عرصه تولید هستند.

قائم مقام ایدرو همینطور اظهار داشت: توسعه صادرات غیر نفتی در کنار توسعه تولید برای بالندگی تولید هدفگذاری شده است و به دنبال روش های نوین تأمین مالی بنگاه ها و واحدهای تولیدی هم هستیم.

به دنبال جهش ۱۰ برابری در حوزه صنعت هستیم

صالحی با اشاره به اینکه به دنبال جهش ۱۰ برابری در حوزه صنعت در جهت فرمایشات مقام معظم رهبری هستیم، خاطرنشان کرد: استفاده از فکر جمعی یکی از مهمترین روش ها برای تحقق همه ابعاد یک برنامه است که این مهم در اولویت وزارت صمت در تدوین برنامه ها قرار دارد.

وی اظهار داشت: به پیشنهاد وزیر صمت از تمامی گروه ها شامل مالی و بازار سرمایه و… در تدوین برنامه سال جاری وزارتخانه استفاده شد تا از جزیره ای عمل کردن پرهیز شود.

قائم مقام ایدرو در مورد داخلی سازی بیان نمود: داخلی سازی ۱۰ میلیارد دلار از واردات را طی سه سال هدفگذاری کردیم که ۳.۴ میلیارد دلار آن سال قبل محقق شد و داخلی سازی ۳.۲ میلیارد دلار از واردات را سال جاری انجام خواهیم داد.

عزم وزیر صمت بر تسهیل ورود سرمایه گذاران به عرصه تولید است

صالحی اظهار داشت: مجوزها برای تولید در جهت رونق و جهش در این عرصه و ورود راحت مردم به این عرصه باید کاهش پیدا کند، اما این کاهش مجوزها باید در قالب یک پروتکل صورت گیرد و اهتمام و عزم وزارت صمت و شخص وزیر به کاهش بروکراسی اداری و تسهیل ورود سرمایه گذاران به عرصه تولید است.

وی افزود: ایدرو مسئول کمیته صنعت در مجمع تشخیص مصلحت نظام شده است و این مورد در جهت عزم وزارت صمت در پشتیبانی از تولید و ورود به این عرصه است.

قائم مقام ایدرو اظهار داشت: رویکرد تعامل با دستگاه های در رابطه با حوزه تولید برای تسهیل ورود و فعالیت صنعتگران و سرمایه گذاران به بخش تولید را داریم.

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود بیان نمود: در مبحث کرونا مشکل تأمین ارزاق داخلی و کمبود جنس را در بازار نداشتیم و رصد و نظارت بر بازار توسط شخص وزیر صمت به صورت مداوم انجام و گزارش گیری شد.

او در آخر، اظهار داشت: رویکردهای بازار مختلف است و باید یک رویکرد با مزیت بالا را در دستور کار قرار دهیم و به جلو برویم و تلاش داریم با نظرات کارشناسی روندها را اصلاح و ارتقا دهیم.

1399/02/18
13:06:55
5.0 / 5
1815
تگهای خبر: بازار , توسعه , تولید , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
ایزو وب
ISO Web