صنعتگران نیازمند تقویت نظارت مجلس بر حسن اجرای قوانین

صنعتگران نیازمند تقویت نظارت مجلس بر حسن اجرای قوانین

به گزارش ایزو وب ایسنا/مركزی رئیس انجمن مدیران صنایع ساوه خواهان تقویت نظارت مجلس بر حسن اجرای قوانین شد.


سعید رضوانی در گفت و گو با ایسنا، با تاكید بر اینكه جنس مطالبه صنعتگران و فعالان صنعتی شامل كارفرمایان و كارگران یكی است، اظهار نمود: اگر زنجیره صنعتگر، كارگر، كارفرما و زیرساخت های صنعتی به یكدیگر متصل باشند بطور قطع توسعه صنعتی و اقتصادی به معنای واقعی اتفاق می افتد و مجلس با وضع قوانین كارآمد نقش بسزایی در ریل گذاری توسعه صنعتی و اتصال این زنجیره بر عهده دارد.
وی با تاكید بر اینكه جنس مطالبات جامعه كارگری و كارفرمایی از مجلس تفاوتی با یكدیگر ندارد، اظهار داشت: متاسفانه در شرایط كنونی به جای اتصال زیرمجموعه های وابسته به صنعت به یكدیگر شاهد جزیره ای عمل كردن درحوزه صنعتی هستیم كه از نتایج نقص قانون و عدم اجرای صحیح آن است.
وی با انتقاد از نبود بستر مناسب برای فعالیت حداكثری صنایع در كشور اظهار داشت: متاسفانه در شرایط جنگ اقتصادی نتوانستیم ضعف برخی قوانین را برطرف و نظارت كافی بر حسن اجرای آن داشته باشیم كه این دو كار از وظایف اصلی دستگاه قانونگذاری كشور است.
این فعال صنعتی تصریح كرد: خیلی از تصمیماتی كه نتیجه برگزاری ساعت ها جلسه كارشناسی و طرح در دستگاه مقننه بود نتوانست به خوبی به اجرا درآید و متاسفانه نه تنها اجرا نشد بلكه هر بلایی كه خواستند بر سر این قوانین درآورند.
وی به نبود نمایندگان كافی متخصص در حوزه صنعت و تولید در خانه ملت اشاره نمود و اضافه كرد: اقتصادی در یك كشور موفق است كه افراد متخصص و متعهد در آن تصمیمات اقتصادی اتخاذ می كنند و صرف اینكه یك نماینده متعهد را راهی مجلس نماییم نمی توان انتظار داشت كه قانونگذاری و اجرای صحیح در كشور را شاهد باشیم در واقع یك نماینده غیر از تعهد باید خصوصیت های مهم دیگری هم داشته باشد تا بتواند در بهبود شرایط كشور نقش آفرینی كند.
رضوانی خاطرنشان كرد: برای درمان بیماری جسمی باید به پزشك مراجعه نمود و بالتبع برای درمان اقتصاد كشور كه در شرایط كنونی بزرگترین چالش پیش روست باید از ظرفیت متخصصین صنعتی و اقتصادی بهره برداری نمود. از این رو مطالبه صنعت از مردم تشكیل مجلسی با انتخاب آگاهانه است.
وی خواهان افزایش سهم متخصصان صنعتی در خانه ملت شد و اضافه كرد: باید نمایندگانی از جنس صنعت وارد مجلس شوند تا ضمانت اجرایی قوانین حوزه صنعت و تولید تقویت شود.
رئیس انجمن مدیران صنایع ساوه تصریح كرد: صنعتگران در جنگ اقتصادی همان بسیجی های جنگ نظامی هستند و فرماندهان جنگ اقتصادی باید متخصصین حوزه صنعت باشند. اگر امروز شاهد پایداری صنعت در شرایط جنگ اقتصادی هستیم به علت استقامت صنعتگران و كارگران و تلاش مضاعف آنان برای رونق تولید است.
وی تخصص در كنار تعهد را لازمه نمایندگان مجلس دانست و اضافه كرد: در كنار حضور افراد متخصص و متعهد حوزه صنعت و اقتصاد باید مجلسی شكل بگیرد كه در همه حوزه های دیگر نظیر سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... هم وكلای متخصص و متعهد داشته باشد.
رضوانی مهمترین مشكلات صنایع را كمبود نقدینگی و سرمایه در گردش و هم تأمین مواد اولیه دانست و اضافه كرد: اگر نماینده مجلس از جنس صنعتگران باشد بطور قطع مطالبات را به خوبی درك كرده و مبادرت به وضع قوانین كارآمد و موثر به منظور برون رفت از مشكلات خواهد نمود.



1398/12/01
13:09:40
5.0 / 5
2017
تگهای خبر: اقتصاد , تخصص , توسعه , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
ایزو وب
ISO Web