یك مقام مسئول خبر داد

آغاز طرح سراسری برخورد با لوازم خانگی قاچاق

آغاز طرح سراسری برخورد با لوازم خانگی قاچاق

به گزارش ایزو وب مدیركل هماهنگی امور مقابله و رصد جریان مالی قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق اظهار داشت: عملیات برخورد و جمع آوری لوازم خانگی قاچاق از سطح عرضه شروع شد.



به گزارش ایزو وب به نقل از ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز، یاسر سوادكوهی با اشاره به تصمیم قرارگاه مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز و هماهنگی های انجام شده میان دستگاه های ذی ربط گفت: تیم های عملیاتی متشكل از سازمان صنعت، معدن و تجارت هر استان بعنوان دستگاه كاشف به همراه نیروی انتظامی و نماینده كمیته شناسایی به واحدهای عرضه كننده، بازگشت و در صورت مشاهده كالای لوازم خانگی فاقد شناسه مبادرت به جمع آوری و تشكیل پرونده می كنند.
وی آمار لوازم خانگی قاچاق را بالغ بر ۲.۲ میلیارد دلار اعلام و برخورد با این پدیده را یكی از تكالیف قانونی دستگاه های ذی ربط عنوان نمود.
سوادكوهی هدف از اجرای این طرح را، افزایش خطر عرضه لوازم خانگی قاچاق منطبق با تكالیف قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز در خصوص گردنگیر ستاندن و نصب شناسه كالا دانست و گفت: این طرح مطابق «دستورالعمل اجرایی ثبت شناسنامه، ستاندن و نصب شناسه كالا برای گروه كالایی لوازم خانگی» و «دستورالعمل ماده ۷ بخشنامه اجرایی ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز» برای كالاهای مشمول، اجرایی می شود.
مدیر كل هماهنگی امور مقابله و رصد جریان مالی قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز با تاكید بر اینكه مهلت عرضه لوازم خانگی فاقد شناسه كالا به پایان رسیده، اشاره كرد: هرگونه عرضه كالای فاقد شناسه برمبنای بند «ذ» ماده ۲ و ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز قاچاق شمرده می شود و قرارگاه های استانی مأمور اجرای طرح هستند.


منبع:

1398/11/20
23:04:04
5.0 / 5
2822
تگهای خبر: سازمان , كالا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
ایزو وب
ISO Web