معاون وزیر نفت در پاسخ به مهر خبر داد

تنفس خوراك پتروپالایشگاه ها بعد از پیشرفت 80 درصدی

تنفس خوراك پتروپالایشگاه ها بعد از پیشرفت 80 درصدی

به گزارش ایزو وب معاون امور برنامه ریزی وزیر نفت اظهار داشت: به جهت اینكه از تخطی های احتمالی جلوگیری نماییم استفاده از تنفس خوراك برای طرح های پالایشی و پتروپالایشی از زمان پیشرفت 80 درصدی این مجموعه ها كلید می خورد.



به گزارش ایزو وب به نقل از مهر، هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نفت در امور برنامه ریزی امروز در یك نشست خبری با تشریح برنامه وزارت نفت برای جذب سرمایه گذاران در بخش پالایشی و پتروپالایشی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره اینكه زمان تخصیص تنفس خوراك به این واحدها در چه مرحله ای از پیشرفت اعطا می شود، اظهار داشت: باید در نظر داشته باشیم كه تنفس خوراك و تخصیص آن زمانی انجام گیرد كه منجر به ایجاد زمینه برای تخطی نباشد بدین سبب در نظر گرفته ایم تا هر یك از این مجموعه ها پیشرفت ۸۰ درصدی داشت می تواند برای دریافت تنفس خوراك از وزارت نفت با گذر از ساز و كارهای مربوطه استفاده نماید.
وی درباب سوال دیگر خبرنگار مهر درباره اینكه آیا در این بین سرمایه گذاران و متقاضیانی وجود دارند كه اولویتی داشته باشند؟ توضیح داد: بله؛ ممكنست متقاضیانی كه موافقت نامه اصولی از وزارت نفت دریافت كرده و همه شرایط سرمایه گذاری و راه اندازی برای طرح های پالایشی و یا پتروپالایشی را داشته باشند در اولویت قرار گیرند. البته روند فعالیت و اینكه تا چه میزان زنجیره تولید محصولات پالایشی و پتروپالایشی را تامین می كنند، برای ما ارجح است و اهمیت ویژه ای دارد و بر طبق ظرفیتی كه داریم به آنها تخصیص خوراك می دهیم.
این مقام مسئول در ادامه در تشریح چگونگی روند ثبت نام متقاضیان جهت استفاده از امتیازات این طرح، گفت: این طرح ۲۹ دی ماه سال جاری در هیئت وزیران به تأیید رسید و ۱۳ بهمن ماه نیز دعوتنامه و شرایط استفاده از این طرح و مدارك لازم برای آن در سایت وزارت نفت بارگذاری شد.
به گفته فلاحتیان هم اكنون تولید حدودی نفت كشور ۳.۷ میلیون بشكه در روز است كه از این مقدار ۱.۷ میلیون بشكه در روز می تواند در ظرفیت پالایشی كشور مصرف شود و باقیمانده نیز قابلیت صادرات دارد. البته به سبب تحریم های ظالمانه آمریكا مقابل خرید نفت ایران باید از خام فروشی فاصله بگیریم تا در مقابل این تحریم ها مقاوم تر شویم.
معاون وزیر نفت در امور برنامه ریزی با بیان اینكه ۶ اسفندماه سال جاری جلسه تكمیلی پیرامون جذب متقاضیان در این عرصه تشكیل می شود، اشاره كرد: یكی از شیوه های استفاده از طرح مذكور این است كه متقاضیان می توانند در حاشیه سواحل تا عمق ۲۰ كیلومتری مجوز دریافت كرده و فعالیت كنند و اگر در این میان بعضی از گذشته مجوزهایی گرفته كه تابحال ذی اعتبارند می توانند از خاصیت های این طرح استفاده نمایند.
فلاحتیان اضافه كرد: ۲۹ اسفند سال جاری تا ۳۱ اردیبهشت سال آینده، متقاضیان می توانند بعد از مراجعه به شركت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و دریافت كد كاربری و رمز عبور، اطلاعات خودرا در سایت وزارت نفت بارگذاری كنند.
معاون امور برنامه ریزی وزیر نفت درباب این طرح، گفت: متقاضیان می توانند تا ۳۰ درصد منابع مورد نیاز برای سرمایه گذاری در این طرح را تامین كنند و باقی را بوسیله بازار سرمایه استفاده داشته باشند. سرمایه مورد نیاز برای این طرح ها بیشتر از ۵۰ میلیارد دلار است.



منبع:

1398/11/16
13:19:31
5.0 / 5
2332
تگهای خبر: آینده , بازار , تولید , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
ایزو وب
ISO Web