سرپرست وزارت جهاد كشاورزی اعلام كرد:

صرفه جویی ارزی یك میلیارد دلاری با افزایش تولید شكر

صرفه جویی ارزی یك میلیارد دلاری با افزایش تولید شكر

به گزارش ایزو وب سرپرست وزارت جهاد كشاورزی اظهار داشت: در هفت سال قبل با تلاشهای انجام شده برای افزایش تولید، میزان واردات شكر بسیار كاهش پیدا كرده و حدود یك میلیارد دلار صرفه جویی ارزی در كشور داشته ایم.



به گزارش ایزو وب به نقل از وزارت جهاد كشاورزی، عباس كشاورز در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی كشت چغندرقند بهاره اظهار نمود: در سال ۹۷ تغییرات نرخ ارز در بخش صنعت و كشاورزی تأثیرگذار و این تغییرات از نظر اقتصادی به نفع تولید داخل بوده است.
كشاورز با اشاره به این كه رقابت در تولیدكنندگان و مداخلات دولت در مورد تغییر قیمت ها شفاف تر شده است، افزود: رغبت چغندركاران برای تولید هم با بالا رفتن قیمت آن افزایش یافت و سبب امید به درآمد بیشتر در كشاورزان شد.
سرپرست وزارت جهاد كشاورزی تصریح كرد: ما باید هر چه می توانیم كالاهای نهایی را به قیمت واقعی برسانیم، همانطور كه با نیمایی شدن ارز اختصاص یافته به واردات گوشت، مشكلات آن حل شد، نیمایی شدن ارز واردات شكر هم فضای رشد تولید داخلی را فراهم می آورد.
كشاورز با اشاره به این كه در سال ۹۸ به خاطر عواقب سیل در تولید چغندر قند گرفتار مشكل شدیم، افزود: این مسئله سبب شد قیمت شكر افزایش پیدا كند.
وی در زمینه پرداخت بموقع پول كشاورزان ابراز امیدواری كرد: باید از بخش كشاورزی و كشاورزان حمایت نماییم تا برای كشت مجدد ایجاد انگیزه شود كه در این راستا، به همكاری و همیاری كارخانجات و انجمن ها هم نیاز داریم.
سرپرست وزارت جهاد كشاورزی اذعان كرد: در هفت سال قبل با تلاشهای انجام شده برای افزایش تولید، میزان واردات شكر بسیار كاهش پیدا كرده و حدود یك میلیارد دلار صرفه جویی ارزی در كشور داشته ایم.
وی تاكید كرد: چغندرقند محصول استراتژیك به حساب می آید و در تولید شكر، علوفه و در پایداری تولید برخی محصولات نقش دارد.
كشاورز در ارتباط با سرمایه گذاری در بخش كشاورزی عنوان كرد: باید برای سرمایه گذاران ایجاد انگیزه شود كه این كار باید از جانب انجمن ها صورت گیرد و با ایجاد انگیزه سرمایه گذاران را به این بخش هدایت كنند.
وی تصریح كرد: ایجاد كارخانه در مناطق چغندرخیز سبب كاهش خیلی از هزینه ها می شود.
در ادامه این جلسه، جواد وفابخش قائم مقام معاونت زراعت اظهار نمود: كشت چغندرقند، در زمینه حفظ امنیت غذایی با ضریب خوداتكایی و بهره وری آب از اهمیت بالایی برخوردار می باشد كه در این رابطه اقدامات مناسبی انجام شده و با رهنمودهای مهندس كشاورز توفیقات خوبی به دست آمده است.
وی اضافه كرد: در زمینه رعایت الگوی كشت، كشت نشایی، كشت های متراكم و انتقال كشت بهاره به پاییزه عملكرد خوبی داشته ایم و امیدواریم در سال های آینده هم این روند ادامه داشته باشد.

1398/11/12
21:00:02
5.0 / 5
2242
تگهای خبر: آینده , اقتصاد , تولید , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
ایزو وب
ISO Web