در نشست مسؤولین معاونت علمی ریاست جمهوری و اتاق تعاون ایران مطرح شد

بخش تعاون در تاسیس مراكز نوآوری تخصصی پیشگام باشد

بخش تعاون در تاسیس مراكز نوآوری تخصصی پیشگام باشد

به گزارش ایزو وب معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاكید بر پشتیبانی از بخش تعاون، اظهار داشت: بی گمان، این حوزه پتانسیل تلفیق با زیست بوم نوآوری در كشور را دارد.


به گزارش ایزو وب به نقل از ایسنا، سورنا ستاری در نشست مشترك مسئولین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اتاق تعاون ایران، اظهار نمود: از روزهای اولیه پایه گذاری و گسترش زیست بوم دانش بنیان در كشور، تعاونی ها یكی از محورهایی بود كه مورد توجه قرار داشت. این مورد در جلسات گوناگونی با مسئولین وقت تعاون كشور همچون مدیران وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی، مورد بررسی قرار گرفت.
تفكر مدیریتی نفتی
وی با اشاره به ضرورت تدارك برخی پیش نیازها برای توسعه فناوری در بخش تعاون كشور، اظهار داشت: باید توجه داشت كه یك اكوسیستم به صورت خلق الساعه و لحظه ای به وجود نمی آید، ایجاد نوآوری با تزریق بی هدف وام همچون صدمه های تفكر و مدیریت نفتی است.
ستاری با اشاره به ظرفیت های بالای منابع انسانی در كشور، اظهار داشت: رتبه نوآوری در ایران از ۱۲۰ به ۶۱ ارتقاء یافته است و كشور در خیلی از حوزه های علوم انسانی توانسته است رتبه های ممتازی را كسب كند.
همگام شدن با تحولات
به قول معاون علمی رئیس جمهور این بستر مناسب می تواند مورد استفاده بخش تعاون قرار گیرد و امكان دارد تعاونی هایی كه بر ادامه روش و تفكر سنتی خود اصرار دارند، در سال های آتی، رو به اضمحلال بروند.
رئیس بنیاد ملی نخبگان، راه پیشگیری از این مورد را انطباق بخش تعاون با شرایط جدید معرفی و اظهار نمود: تعاونی ها می توانند با شناسایی فرصت ها و ایده های جدید، در زمینه سرمایه گذاری جسورانه (ونچر كپیتال) بر روی استارتاپ ها پیشگام باشند. تاسیس مراكز نوآوری تخصصی، ویژه بخش تعاون همچون دیگر حوزه هایی است كه بخش تعاون و شركت های تعاونی بزرگ می توانند در ایجاد آن، پیشقدم شوند.
ستاری اضافه كرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم آمادگی دارد تا در قالب قوانین موجود از بخش تعاون و تعاونی های نوآور، به صورت جدی حمایت كند.
بالا بردن راندمان
بهمن عبدالهی، رئیس اتاق تعاون ایران هم در این جلسه با اشاره به اهم فعالیتهای انجام گرفته در بخش تعاون، اظهار داشت: بخش تعاون در زمینه كمی از رشد مطلوبی برخوردار بوده است، اما مدیریت این بخش در نظر دارد تا توان و تمركز خویش را بیشتر از گذشته بر توسعه كیفی متمركز كند.
به قول عبدالهی، كیفی سازی خدمات و بالا بردن راندمان بخش تعاون می تواند از مسیر دانش بنیان كردن تعاونی ها محقق شود، امیدوار هستیم كه با همكاری و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بتوانیم بخش تعاون را هر چه بیشتر با تحولات سریع نوآوری و دانش در كشور همگام نماییم.



1398/10/29
15:39:14
5.0 / 5
1845
تگهای خبر: تخصص , توسعه , خدمات , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
ایزو وب
ISO Web