در دومین فصل 2019
در بازار فروش خودروی چین چه گذشت؟
ایزو وب: آمارها حاكیست كه روند كاهشی فروش خودرو در بازار چین در سه ماهه دوم سال جاری میلادی همچنان ادامه داشته كه در ماه مه 2019 به پایین ترین میزان خود رسیده است.
به گزارش ایزو وب به نقل از ایسنا، بازار فروش خودرو در چین از لحاظ وسعت جغرافیایی و تنوع سلیقه مشتریان بسیار حائز اهمیت می باشد بدین سبب كارشناسان و تحلیلگران همواره با درنظر گرفتن میزان فروش خودرو در این بازار، موفقیت خودروسازان جهانی را برآورد كرده و برمبنای آن، نحوه عملكرد آنها در ماههای آینده سال را نیز پیش بینی می كنند.
آمارهای انتشار یافته در وب سایت carsalesbase نشان داده است كه میزان فروش خودرو در بازار چین در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به میزان قابل توجهی كاهش یافته است به شكلی كه در مه ۲۰۱۹، این روند كاهشی به اوج خود درصدی رسیده و رشد منفی ۱۶.۵ درصد را برای خود به ثبت رسانده است.
در نیمه نخست سال جاری میلادی، چیزی كمتر از ۱۰ میلیون خودروی سواری روانه بازارهای فروش چین شده است كه این رقم حدودا ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل كمتر است. این آمارها شامل خودرو های بزرگتر و تجاری همچون ون، مینی ون، كامیون و خودرو های وارداتی نمی گردد.
به عقیده كارشناسان، دولت چین نیز این مساله را فرصتی مناسب برای افزایش رقابت پذیری میان خودروسازان و تسلط شركت های خودروسازی بر بازار چین می داند این در حالیست كه خودروسازان چینی با كاهش فروش خودرو در چین، فشار مضاعف و چندانی را بر روی خود احساس می كنند.
در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹، فروش تمامی انواع خودرو ها همچون خودرو های كراس اوور و شاسی بلند كاهش یافته است به شكلی كه سهم آن با رشد منفی ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل در مجموع ۴۲.۳ درصد از بازار شده است. از طرفی دیگر، خودرو های سدان نیز در این بازار با كاهش اندكی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸، موفق شدند ۵۱.۷ درصد از بازار چین را از آن خود كنند.
فروش خودرو های برقی و پلاگین هیبریدی نیز در این بازه زمانی با یك رشد و افزایش ۳۰ درصدی به ۳۲۰ هزار دستگاه رسید كه از این میزان، ۲۶۳ هزار دستگاه به خودرو های برقی، ۵۴ هزار دستگاه به خودرو های پلاگین هیبریدی و ۸۲۹ دستگاه آن نیز به خودرو های پیل سوختی متعلق می باشد.
در مجموع می توان اظهار داشت كه نیمه نخست سال جاری میلادی، شركت های تولیدكننده خودرو های پاك و دوستدار محیط زیست موفق شده اند میزان فروش خودرا به میزان قابل توجهی بالا برند و رشد و افزایشی معادل ۵۷ درصد را در این بازار تجربه كنند.
سهم خودروسازان و برندهای خارجی نیز با یك رشد ۴.۸ درصدی در فصل نخست و ۲.۴ درصدی در فصل دوم نسبت به مدت های مشابه در سال قبل، به ۶۳.۳ درصد از بازار چین رسید كه بیشترین میزان از سال ۲۰۱۵ میلادی تابحال شمرده می شود. از میان برندهای خارجی، شركت های خودروسازی ژاپنی با بیشترین میزان استقبال و اروپایی ها، آمریكاییها و كره ای ها با پایین ترین میزان فروش و استقبال در بازار چین مواجه گشته اند. برندهای ژاپنی در سه ماهه دوم سال جاری میلادی رشد ۳.۴ درصدی را تجربه كردند این در حالیست كه برندهای اروپایی، آمریكایی و كره ای به ترتیب رشدی منفی ۷.۵ درصدی، ۲۰.۸ درصدی و ۳۵.۴ درصدی داشتند.
منبع: ایزو وب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب