با وجود بحران كاغذ، تولید آن ثابت ماند!

با وجود بحران كاغذ، تولید آن ثابت ماند!

ایزو وب: آمارهای انتشار یافته از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان داده است كه تولد كاعذ در سال قبل تنها ۰.۳ درصد نسبت به سال ۱۳۹۶ افزایش داشته است.


به گزارش ایزو وب به نقل از ایسنا، بحران كاغذ از پاییز ۱۳۹۶ شروع شد و با وجود اینكه در همان سال با ترخیص یك محموله كاغذ از گمرك این بحران تا حدی كنترل شد اما افزایش نرخ ارز بار دیگر این صنعت را با مشكلاتی مواجه كرد؛ تا جایی كه حدود یك سال بعد به دنبال افزایش بی رویه قیمت كاغذ، صنف ناشران در نامه ای به مسئولان دولتی خواهان پیگیری جدی برای حل معضل كمبود و گرانی كاغذ شد.
از سوی دیگر در ایام آخر اسفند ماه ۱۳۹۷، دبیر كارگروه ساماندهی كاغذ اعلام نمود كه پارسال ۳۷ هزار و ۳۵۴ تن كاغذ روزنامه ای و ۲۱۸ هزار و ۶۲۳ تن انواع كاغذ تحریر وارد كشور شده است، اما فقط ۶۹۱۵ تن كاغذ روزنامه ای و ۱۳ هزار و ۶۴۹ تن كاغذ تحریر با حواله معاونت های فرهنگی و مطبوعاتی وزارت ارشاد توزیع شده است به این معنا كه سایر مقادیر كه با ارز دولتی وارد شده، غیرقانونی توزیع شده است. این معضل در سال جدید هم ادامه داشت تا جایی كه برخی نشریه ها و روزنامه ها مجبور به كم كردن تعداد صفحات خود شدند.
اخیراً ابوالفضل روغنی گلپایگانی، رئیس سندیكای تولیدكنندگان كاغذ و مقوای ایران، نیز توجه به تولید داخل را یكی از راهكارهای برطرف شدن مشكلات بازار كاغذ عنوان كرده بود.
با این وجود آخرین آمار انتشار یافته از تولید كلاهای منتخب صنعتی كه از جانب وزارت صنعت، معدن و تجارت انتشار یافته نشان داده است كه تولید انواع كاغذ در سال ۱۳۹۷ معادل ۹۴۵ هزار تن بوده كه نسبت به تولید ۹۴۱ هزار و ۷۰۰ تنی این محصول در سال ۱۳۹۶ تنها ۰.۳ درصد افزایش داشته است.




منبع:

1398/03/16
19:20:23
5.0 / 5
2367
تگهای خبر: بازار , تولید , قیمت , وزارت صنعت، معدن و تجارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
ایزو وب
ISO Web