معاون وزیر صنعت اعلام كرد؛

ذخیره ۲۵هزارتن گوشت برای شب عید، نگرانی بابت تأمین میوه نداریم

ذخیره ۲۵هزارتن گوشت برای شب عید، نگرانی بابت تأمین میوه نداریم

به گزارش ایزو وب معاون بازرگانی داخلی وزارت از ذخیره بیشتر از ۲۵ هزارتن گوشت قرمز بعنوان ذخیره احتیاطی شب عید اطلاع داد و اظهار داشت:  این حجم حدود ۱۰ هزارتن بیشتر از ذخیره سالهای گذشته است.



به گزارش ایزو وب به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، عباس قبادی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد تنظیم بازار با ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح كرد: در جلسه روز (سه شنبه ۹ بهمن ماه)، بازار مواد پروتئینی از جانب اعضاء بررسی گردید و در نهایت مصوب شد برای كنترل بازار، صادرات مرغ تا آخر ماه مبارك رمضان ممنوع شود.
وی اضافه كرد: در بخشی از جلسه، درباره تولید و واردات گوشت مرغ بحث شد كه واحدهای مرغداری، جوجه ریزی را از ۹۰ میلیون به ۱۲۵ میلیون قطعه بالا برند و همینطور با عنایت به مباحثی كه از جانب تولیدكنندگان مرغ درباره افزایش هزینه های تولید مطرح گردیده است، در قیمت گذاری این محصول بازبینی شود.
معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینكه به وزارت جهاد كشاورزی برای واردات جوجه یكروزه تا ۱۰ میلیون قطعه مجوز داده شد. اظهار داشت: با این اقدام، تولید مرغ افزایش می یابد كه البته این را هم در نظر گرفتیم اگر تولید پیش بینی شده محقق شود، شركت پشتیبانی امور دام مرغ مازاد را برای تنظیم بازار جمع آوری كند.
او همینطور درباره تصمیمات اتخاذ شده در جلسه ستاد تنظیم بازار درباره گوشت قرمز، اظهار كرد، پیشگیری از قاچاق دام و ترمیم تولید داخل از راه واردات دام مولد وكشتاری مورد تاكید اعضا بود كه با عنایت به اقدامات وزارت كشور، نیروی انتظامی و وزارت جهاد كشاورزی امیدواریم شرایط بهتر از گذشته شود.
واردات گوشت گرم و منجمد برای تنظیم بازار
قبادی با اشاره به تصمیم اعضاء بر تسهیل واردات گوشت گرم و منجمد، اظهار داشت: اعضا تاكید كردند كه وزارت جهاد كشاورزی واردات دام زنده بعنوان برنامه كوتاه مدت و دام مولد برای دراز مدت را در دستور كار قرار بدهد.
وی از ذخیره بیشتر از ۲۵ هزارتن گوشت گاوی منجمد بعنوان ذخیره احتیاطی شب عید اطلاع داد و افزود: این حجم حدود ۱۰ هزارتن بیشتر از ذخیره سالهای گذشته و علاوه بر ۱۰۰ تنی است كه روزانه در تهران و شهرهای اطراف توزیع می شود، می باشد.
به گفته معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن وتجارت، گسترش چتر نظارت بر فروشگاه های عرضه كننده، تصویب نظارت بر عرضه گوشت قرمز از جانب دستگاه های نظارتی و تحویل این محصول به كاركنان دولت و تعاونی های مصرف، از دیگر تأكیدات جلسه ستاد تنظیم بازار بود.
قبادی از تصمیم ستاد تنظیم بازار برای واردات یك تا دو میلیون دام زنده اطلاع داد و اظهار داشت: با عنایت به شرایطی مانند تأمین ارز، حمل و نقل و ضوابطی همچون قرنطینه و شرایط بهداشتی، نیاز به گوشت از كشورهای همسایه از راه ریلی یا كامیونهای سنگین و یا از راه هواپیما می بایست تأمین شود.
او تاكید كرد: با تلاشهای وزارت جهاد كشاورزی و افزایش واردات دام كشور، می بایست گوشت مورد نیاز بازار برای دو مقطع پرمصرف، ایام پایانی سال و ماه مبارك رمضان به طور كامل تأمین شود و این كار نیازمند اقدام جهادی دستگاه های متولی مانند سازمان دامپزشكی، شركت پشتیبانی امور دام و بخش خصوصی می باشد.
گسترش نظارت برای برخورد با سودجویان
معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره برخورد با سودجویی ها در عرضه گوشت قرمز اظهار داشت: این مشكل به علت اختلاف قیمت است، هر چند برپایه گزارش هایی كه از جانب جهاد كشاورزی عرضه شده، بیشتر از ۸۵ درصد گوشت های توزیعی به مصرف كننده واقعی رسیده است، اما طبیعتاً برخی افراد از این اختلاف قیمت سوء استفاده می نمایند كه این مورد نظارت بیشتر را می طلبد و ما هم از اصناف و سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان درخواست كردیم كه نظارت را گسترش دهند.
قبادی اضافه كرد: همینطور سعی كردیم توزیع را به مراكزی همچون فروشگاه های زنجیره ای یا میادین میوه و تره بار بدهیم كه عوامل نظارتی دارند.
او درباره چرایی مشكل در تأمین گوشت قرمز در ماه های گذشته اظهار داشت: به علت قاچاق دام زنده و كاهش تولید كشتارگاه ها، مشكلاتی در تأمین گوشت قرمز پیش آمد كه با اقدامات دولت نیاز كشور تأمین می شود و مردم اطمینان داشته باشند كه شرایط بهتر خواهد شد.
نگرانی بابت تأمین میوه شب عید نداریم
معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت همینطور درباره خرید و دپوی پرتقال از جانب دولت اعلام نمود: به علت سال آور بودن و حجم بالای تولید با ذخیره سازی پرتقال از محل داخل ضمن پشتیبانی از تولید داخل میوه شب عید هم مدیریت خواهد شد، هر چند ۳۰ هزار تن در بازار یك میلیون تنی مركبات عددی قابل توجهی نیست و باعث افزایش قیمت در فصل خرید نمی گردد كه حتی این اتفاق هم رخ دهد به علت اینكه قیمت سر باغ بالا می رود پشتیبانی از تولید است و انشاالله با عرضه این ذخایر در انتها سال از افزایش غیرمتعارف ناشی از تقاضای متورم شده خارج از فصل برداشت جلوگیری می شود.
وی اضافه كرد: اما شرایط تولید به شكلی است كه ما نگرانی بابت تأمین و عرضه میوه شب عید نداشته باشیم، البته در بحث سیب افزایش قیمت وجود دارد كه این هم به علت شرایط خوب صادرات ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزارتنی این محصول است.

1397/11/15
20:52:21
5.0 / 5
2503
تگهای خبر: اصناف , بازار , تولید , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
ایزو وب
ISO Web