نماینده خوزستان در شورای مركزی خانه كشاورز كشور:

تشكل های كشاورزی در شورای كشاورزی خوزستان گزینشی دعوت می شوند

تشكل های كشاورزی در شورای كشاورزی خوزستان گزینشی دعوت می شوند

ایزو وب: اهواز-نماینده خوزستان در شورای مركزی خانه كشاورز كشور اظهار داشت: عدم دعوت از تشكل های كشاورزی تمام شهرستان ها و دعوت گزینشی از آنها در جلسه شورای كشاورزی استان سبب دلخوری شدید این تشكل ها شده است.



سید فاضل شرفی در گفتگو با خبرنگار مهر اضافه كرد: شهرستان های دعوت نشده به جلسه شورای كشاورزی، این گونه تبعیض ها را توهین می دانند و موضوعی كه مساله را بغرنج تر می كند آن است كه سازمان جهاد كشاورزی و استانداری خوزستان حاضر به هیچ گونه شفاف سازی و توضیحی درباره ملاك و معیار دعوت از پنج شهرستان از میان همه شهرستان های استان نیستند چون كه اگر جهاد كشاورزی و استانداری ملاك دعوت را اعلام كنند ما می توانیم تشكل های شهرستانی را توجیه نماییم.
وی اظهار داشت: از چهار ماه پیش و بعد از آنكه تشكل های فراگیر استانی كشاورزان شامل انجمن صنفی كشاورزان، خانه كشاورز و نظام صنفی كشاورزی به این نتیجه رسیدند كه استاندار هیچ گونه توجه و علاقه ای به بخش كشاورزی ندارد و عملا جلسات شورای كشاورزی استان به صورت نمایشی برگزار می شود، تصمیم به تحریم جلسات استانی تا تغییر سیاست های استانداری در بخش كشاورزی گرفتند.
وی در تشریح برخی دیگر از عوامل تحریم جلسات استانی شورای كشاورزی توسط تشكل های فراگیر استانی كشاورزان اظهار داشت: به استاندار خوزستان در مورد مصوبات ستاد خشكسالی تنها به صورت كاملا گزینشی و بر بندها و مواردی كه محدود كننده كشاورزان است تاكید داشت و استاندار حاضر به اجرا و حتی پیگیری بند ۱۴ مصوبه ستاد خشكسالی در خصوص پرداخت معوض كشت به كشاورزان محروم از آب نشد. همینطور سیاست های كلی دولت كه به شدت بر ضد منافع كشاورزان كشور و استان بوده و از سویی همراهی ضمنی استاندار با سیاست های انتقال آب از جانب دولت از دیگر دلایلی است كه تشكل های فراگیر استانی كشاورزان تصمیم به تحریم جلسات استانی شورای كشاورزی كردند.
شرفی اضافه كرد: البته به تشكل های كشاورزی شهرستانی اجازه داده شد به نمایندگی از شهر خود در هر جلسه شهرستانی و استانی شركت نمایند.
وی اظهار داشت: متاسفانه اقدام انجام شده در دعوت گزینشی و عدم دعوت از از شهرستان هایی كه اتفاقا حضور آنها در این جلسه ضروری تر بود سبب موجی از خشم و ناراحتی در جامعه كشاورزی استان شده بنابراین شایسته است دعوت كنندگان و متولیان یا نسبت به منتشر كردن توضیح های لازم برای شفاف سازی و اعلام ملاك و معیار دعوت تشكل ها اقدام و یا به سرعت از جامعه كشاورزی استان عذرخواهی كنند.
نماینده خوزستان در شورای مركزی خانه كشاورز كشور در انتها اظهار داشت: تشكل های كشاورزی شهرستان های معترض قصد ارسال طومار در شكایت از استاندار و رییس جهاد كشاورزی استان به وزارت كشور و وزارت جهاد كشاورزی داشتند كه با پادرمیانی رییس شورای هماهنگی تشكل های كشاورزی استان از این مساله جلوگیری شد.

1397/07/10
13:41:03
5.0 / 5
2301
تگهای خبر: سازمان , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
ایزو وب
ISO Web