افزایش قیمت نفت در آستانه نشست اوپك

افزایش قیمت نفت در آستانه نشست اوپك

ایزو وب: قیمت نفت در اوایل معاملات روز جمعه بازار آسیا تحت تاثیر ابهامات نسبت به این كه آیا اوپك موفق خواهد شد در دیدار روز جاری خود در وین برای افزایش تولید به توافق برسد، صعود كرد.



به گزارش ایزو وب به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت ۹۹ سنت (۱.۴ درصد) نسبت به قیمت نهایی روز پنجشنبه افزایش یافت و به ۷۴.۰۴ دلار در هر بشكه رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینتر مدییت آمریكا ۹۵ سنت (۱.۵ درصد) افزایش یافت و ۶۶.۴۹ دلار در هر بشكه معامله شد.

كشورهای عضو اوپك روز جمعه با شماری از تولید كنندگان خارج از این سازمان شامل روسیه، در مقرر این گروه در پایتخت اتریش به منظور مذاكره درباره سیاست تولید نفت دیدار خواهند كرد.

این گروه محدودیت عرضه خویش را در ابتدای سال ۲۰۱۷ به منظور تقویت قیمت ها آغاز كرد، اما با رشد قوی تقاضا بازار دچار محدودیت قابل توجه عرضه شده كه رشد چشمگیر قیمت های نفت را به دنبال داشته است و سبب شده كشورهای مصرف كننده بزرگ خواستار افزایش عرضه شوند.

عربستان سعودی و روسیه خواستار افزایش تولید هستند، در حالیكه سایر اعضای اوپك همچون ایران با این مورد مخالفت می كنند؛ در نتیجه در آستانه این نشست، دیپلماسی پشت درهای بسته در جریان بود.

به گفته گرگ مك ك نا - استراتژیست ارشد شركت "اكسی تریدر" - تصمیم اوپك و شركایش كه ممكن است تا روز شنبه اعلام نشود، مساله مهمی است كه هم اكنون معامله گران به نظاره آن نشسته اند.

شركت كارگزاری "فیلیپ فیوچرز" هم در یادداشتی به مشتریان خود اعلام نمود انتظار دارد تولید عربستان و روسیه مجموعا بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ هزار بشكه در روز افزایش پیدا كند.

تحلیلگران گروه بانكی ANZ هم اعلام نموده اند انتظار دارند اوپك برای جبران اختلالات غیر منتظره در كشورهایی مانند ونزوئلا، آنگولا و ایران تولید خویش را به میزان اندكی افزایش دهد. حتی با این افزایش بازار در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ هم چنان دچار كمبود عرضه خواهد بود كه از بالا ماندن قیمت ها حمایت می كند.

بر اساس گزارش رویترز، عامل مهم دیگری كه بازارهای نفت را به خود مشغول كرده است احتمال وضع تعرفه های چین ضد واردات نفت آمریكا بوده كه پكن ممكن است در اختلاف تجاری فزاینده میان آمریكا در یك طرف و چین، اتحادیه اروپا و هند در طرف دیگر وضع كند. اگر چین روی واردات نفت آمریكا تعرفه ۲۵ درصدی وضع كند، نفت آمریكا در بازار چین غیر رقابتی می گردد و خریداران چینی ناچار می شوند به عرضه كنندگان دیگر روی بیاورند.




1397/04/01
12:06:31
5.0 / 5
1590
تگهای خبر: تولید , شركت , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
ایزو وب
ISO Web