صادرات 2000 تن انواع فرآوردهای دامی از یزد به خارج كشور

صادرات 2000 تن انواع فرآوردهای دامی از یزد به خارج كشور

ایزو وب: مدیر كل دامپزشكی استان یزد با اشاره به اجرای طرح ویژه ماه رمضان در این اداره كل، اظهار داشت: 26 اكیپ ثابت و سیار با 40 نفر از متخصصین و كارشناسان از 27 اردیبهشت تا 27 خردادماه، وظیفه نظارت و ارزیابی واحدهای عرضه و تولید فرآوردهای دامی استان را به عهده دارند.


به گزارش ایزو وب به نقل از ایسنا، دكتر«علی اكبر حدادزاده» در نشست خبری ضمن دلجویی از خبرنگاران و تبریك فرا رسیدن ماه رمضان، با اشاره به اهمیت رسالت خبرنگاران، اظهار نمود: دامپزشكی همچون دستگاه های خدمات رسان استان است كه به فعالیت خبرنگاران ایمان دارد.
وی با بیان این كه خبرنگاران بازوی توانمندی برای دستگاه های اجرایی و خدماتی هستند، اضافه كرد: برقراری تعامل سازنده با اصحاب رسانه یكی از اولویت های جدی اداره كل دامپزشكی در استان یزد است.
مدیر كل دامپزشكی استان در ادامه با اشاره به فعالیت 550 نفر پرسنل متخصص در دو بخش دولتی و خصوصی دامپزشكی یزد، اظهار داشت: هم اكنون 800 هزار دام سبك، 140 هزار دام سنگین، 13 میلیون و 200 هزار قطعه جوجه، هشت هزار رأس اسب و 15 هزار نفر شتر، در استان یزد از دامپزشكی خدمت دریافت می كنید.
كشتارگاره های صنعتی استان یزد در كل كشور سرآمد هستند
حدادزاده با بیان این كه در استان یزد 10 شبكه و 9 پست دامپزشكی فعالیت می نمایند، خاطرنشان كرد: اداره كل دامپزشكی استان یزد، نظارت و ارزیابی فعالیت 18 كشتارگاه دام و طیور، چهار هزار و 521 واحد عرضه و 33 واحد بسته بندی گوشت قرمز و سفید را در دستور كار سالانه خود قرار داده است.
این مقام مسئول با اشاره به تولید سالانه 10 هزار تن گوشت قرمز و 200 هزار تن شیر در یزد، بیان كرد: كشتارگاره های صنعتی استان یزد در كل كشور سرآمد هستند.
وی تصریح كرد: در سال قبل 271 هزار و 310 رأس دام سبك و سنگین در استان یزد كشتار شدند كه از این تعداد حدودا 10 هزار و 240 كیلوگرم گوشت قرمز غیرقابل مصرف معدوم سازی شده است.
مدیركل دامپزشكی یزد ادامه داد: در سال 96 بالغ بر شش میلیون قطعه كشتار طیور در استان انجام شده كه از این تعداد 98 هزار و 372 قطعه لاشه طیور غیرقابل مصرف معدوم شدند.
حدادزاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این كه بالغ بر چهار هزار و 521 مركز عرضه در استان یزد فعالیت می نمایند، اظهار داشت: در سال قبل جمعاً 48 هزار و 441 كیلوگرم انواع فرآوردهای دامی فاسد از سطح شهرهای استان جمع آوری و معدوم سازی شدند.
شیرهای تولید در یزد فاقد مواد افزودنی هستند
ایشان در ادامه با بیان این كه خوشبختانه تمام نمونه های شیر بررسی شده در استان یزد فاقد مواد افزودنی هستند، اضافه كرد: نظارت مستمر در جهت تأمین سلامت بهداشتی شیر یكی از اولویت های اجرایی اداره كل دامپزشكی استان یزد است.
این مقام مسئول در مورد اقدامات ویژه اداره كل دامپزشكی برای ماه رمضان، تصریح كرد: 26 اكیپ ثابت وسیار با 40 نفر از متخصصین و كارشناسان از 27 اردیبهشت تا 27 خردادماه، وظیفه نظارت و ارزیابی واحدهای عرضه و تولید فرآوردهای دامی استان را به عهده دارند.
مدیركل دامپزشكی یزد با بیان این كه یك هزار و 100 واحد تولید طیور در استان فعالیت دارند، خاطرنشان كرد: در سال 96 بالغ بر 27 میلیون و 311 هزار قطعه جوجه ریزی در سطح واحدهای گوشت مرغ انجام شده است.
تولید سالانه 25 میلیون قطعه جوجه در یزد
وی با اشاره به این كه استان یزد مازاد تولید گوشت مرغ را دارد، اظهار داشت: به صورت متوسط سالانه 25 میلیون قطعه جوجه در استان انجام می گردد.
حدادزاده در ادامه با بیان این كه استان یزد همزمان با دیگر استان های كشور از 30/9/96 درگیر آنفولانزای فوق حاد شده است، اظهار نمود: در سال قبل 559 هزار قطعه جوجه و 468 هزار طیور تخم گذار صنعتی در استان یزد معدم سازی شدند.
وی با اشاره به طرح های در دستور كار اداره كل دامپزشكی استان برای تابستان امسال، تصریح كرد: در تابستان امسال دو طرح«كنترل و پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد» و «استانداردسازی واحدهای مجوز دار فعال در زمینه تولید تخم مرغ» در استان یزد اجرا می گردد.
این مقام مسئول با بیان این كه خوشبختانه هم اكنون هیچ موردی از آنفولانزای فوق حاد در استان یزد نداریم، اظهار داشت: تمام شرایط اجرایی، فنی و بهداشتی در واحدهای عرضه تخم مرغ باید رعایت شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد بیماری های مشترك بین انسان و دام، تاكید كرد: خوشبختانه هم اكنون هیچ مورد مبتلا شدن به تب كریمه كنگو در استان گزارش نشده است.
مدیركل دامپزشكی یزد با بیان این كه بررسی وضعیت تب مالت همچون اولویت های اجرایی این اداره كل در حوزه پیشگیری شیوع بیماری های مشترك بین انسان و دام است، خاطرنشان كرد: در سال قبل 11 هزار رأس دام سنگین خونگیری شدند كه از این تعداد 57 رأس آلوده و معدم سازی شدند.
حدادزاده در ادامه با اشاره به لزوم تهیه گوشت قرمز از مراكز معتبر، اظهار داشت: لاشه هایی كه دارای مهر دامپزشكی باشند ملاك سلامت گوشت برای مصرف است.
وی وجود سگ های ولگرد و هار را یكی از معضلات جدی بهداشتی در یزد دانست و بیان كرد: بیماری هاری كه ناشی از وجود سگ های ولگرد و هار در سطح شهر است باید توسط مسئولان و شهروندان مدیریت شود.
مدیركل دامپزشكی یزد با اشاره به ظرفیت های استان در این حوزه، اظهار داشت: در سال 96 بیش از دو هزار تن انواع فرآوردهای دامی به خارج از كشور صادر گردیده است.
وی در انتها تصریح كرد: در سال قبل دو هزار و 517 تن پنجه و پای مرغ به هنگ كنگ، 33 تن دمبه گوسفندی به عمارات و 261 هزار پوست دام از استان یزد به ایتالیا صادر گردیده است.



1397/02/31
15:28:24
5.0 / 5
1671
تگهای خبر: تولید , خدمات , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
ایزو وب
ISO Web