عبور تعداد پروازهای نوروزی از مرز ۲۲ هزار، جاده ها هنوز یكه تازی می كنند

عبور تعداد پروازهای نوروزی از مرز ۲۲ هزار، جاده ها هنوز یكه تازی می كنند

ایزو وب: آمارهایی كه تا آخر روز دوازدهم فروردین ماه نهایی شده نشان از آن دارد كه همچنان رفت و آمد زمینی اصلی ترین انتخاب مسافران نوروزی در نقاط مختلف كشور است.


به گزارش ایزو وب به نقل از ایسنا، برپایه آمارهایی كه سازمان راهداری منتشر نموده در طول ایام نوروز دستگاه های ترددشمار كه در محورهای شریانی كشور نصب هستند از ورود حدود ۴۲ میلیون وسیله نقلیه به شهرها و خروج همین تعداد از شهرهای اصلی اطلاع داده اند كه افزایش ۱۳ درصدی را نشان داده است. این افزایش در حالی اتفاق افتاده كه حمل و نقل هوایی كشور با وجود پیش بینی های جابه جایی حدود چهار میلیون مسافر هنوز نسبت به این عدد فاصله دارد.

رضا جعفرزاده – مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری – در گفت وگو با ایسنا، اعلام نمود كه تا آخر دوازدهم فروردین امسال ۳۰ ایرلاین داخلی و بین المللی بیش از ۲۲ هزار پرواز را به ثبت رسانده اند.

به گفته وی تابحال حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر با استفاده از فرودگاه های كشور جابه جا شده اند و آمارهای سازمان هواپیمایی كشوری نشان داده است كه مانند پیش بینی های موجود فرودگاه امام خمینی (ره) تهران در پروازهای خارجی و فرودگاه های مهرآباد، مشهد، كیش، شیراز، اهواز، اصفهان و تبریز در پروازهای داخلی بالاترین عملكرد را به خود اختصاص دادند.

سازمان بنادر و دریانوردی هم كه آمار تجمعی خویش را تا آخر روز یازدهم فروردین ماه اعلام نموده تعداد ورود و خروج مسافران دریایی را حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اعلام نموده است.

براساس آمارهای عرضه شده از جانب این سازمان در طول این مدت بیش از ۳۰ هزار فروند شناور مسافری و ۳۰۹ هزار فروند شناور تفریحی در آب های ایران فعالیت نموده اند.

آخرین وضعیت جابه جایی مسافران ریلی هم نشان داده است كه بخش قابل توجهی از ظرفیت صندلی در نظر گرفته شده در روزهای نوروز به شكل كامل مورد بهره برداری قرار گرفتند. براین اساس تا آخر روز یازدهم فروردین ماه بیش از یك میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر با استفاده از ریل در بخش های مختلف كشور جابه جا شده اند و تعداد سفر قطارها هم به حدود ۴۰۰۰ سفر رسیده است.




1397/01/14
16:26:54
5.0 / 5
1726
تگهای خبر: سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
ایزو وب
ISO Web