مدیرعامل شركت ملی فولاد

تراز تجاری زنجیره فولاد ۵۴ درصد مثبت شد

تراز تجاری زنجیره فولاد ۵۴ درصد مثبت شد

ایزو وب: مدیرعامل شركت ملی فولاد ایران با اشاره به وضعیت صادرات و واردات در زنجیره فولاد با عرضه آماری در این باره از افزایش صادرات و كاهش واردات در این زنجیره اطلاع داد.


منصور یزدی زاده در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینكه صادرات محصولات فولادی افزایش داشته است، اظهار نمود: با عنایت به روند رو به رشد تولید، خوشبختانه سیر صعودی صادرات زنجیره فولاد منهای سنگ، كنسانتره آهن، گندله و آهن اسفنجی بر خلاف روند واردات، سیر افزایشی داشته و از حدود پنج میلیون تن به بیش از هفت میلیون تن رسیده كه نشان از رشد ۲۴ درصدی طی ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۶ دارد.
وی در مورد آمار واردات زنجیره فولاد هم اظهار داشت: طی ۱۰ ماه نخست سال جاری در مجموع زنجیره فولاد بیش از دو میلیون تن واردات داشت كه در مقایسه با مدت مشابه سال پیش ۲۸ درصد كاهش را تجربه كرده است.
مدیر عامل شركت ملی فولاد با اشاره رشد چشمگیر صادرات فولاد در ۱۰ سال اخیر اظهار نمود: نكته حائز اهمیت، در تراز تجاری ایران در بخش محصولات تولید شده و نیمه ساخته فولاد (شمش) است كه طی ۱۰ سال قبل از بیش از ۱۰ میلیون تن منفی به مثبت پنج میلیون تن در انتها سال می رسد. یعنی كشور از یك واردكننده محض به قطب صادرات تبدیل گشته است.
یزدی زاده با اشاره به اینكه افزایش تولید افزایش واردات برخی اقلام را هم به همراه خواهد داشت، اظهار داشت: در مورد تاثیر افزایش تولید بر واردات مواد اولیه، از نظر نسبت تاثیری ندارد؛ یعنی واردات مواد اولیه در حوزه فولاد به طور عمده به انواع الكترود و برخی مواد نسوز غیرقابل تولید در داخل و همینطور بخشی از زغال و كك مصرفی ذوب آهن برمی گردد كه به نسبت افزایش تولید، مقادیر واردات آنها هم افزوده می شود.



1396/11/22
17:13:07
5.0 / 5
1790
تگهای خبر: تولید , صادرات , محصولات , واردات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
ایزو وب
ISO Web