هشدار به مشتریان و دارندگان كارت اعتباری

دستگاه های پوز هم گرفتار حمله بدافزارها شدند!

دستگاه های پوز هم گرفتار حمله بدافزارها شدند!

ایزو وب: پژوهشگران امنیتی اخیرا بدافزاری را كشف كرده اند كه قادر است اطلاعات كارت اعتباری كاربران را از دستگاههای پرداخت وجه در محل ( دستگاه پوز ) به سرقت ببرد.


به گزارش ایزو وب به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت هكرنیوز، طبق گزارش های انتشار یافته، آمار حملات سایبری و هك در سال قبل ۲۰۱۷ میلادی به اوج خود رسید و برآوردها هم از آن حكایت می كند كه ركورد حملات سایبری و نفوذ بدافزارها به كامپیوتر ها و سیستم های شخصی و سازمانی امسال میلادی ۲۰۱۸ شكسته خواهد شد.

بدافزارها، باج افزارها و حملات DDOS همچون تهدیدهای امنیتی بودند كه از سال ۲۰۱۶ كاربران فضای مجازی را در معرض خطر حملات سایبری قرار داده اند و باعث لو رفتن اطلاعات شخصی و محرمانه آنها شده است.

همانطور كه در اخبار گذشته اشاره شده است، سالانه شركت ها و سازمان های دولتی و خصوصی بزرگی در سراسر جهان متحمل خسارات و صدمه های جبران ناپذیری می شوند كه همچون مهم ترین آنها می توان به حمله سایبری به شركت مالی اكوئیفاكس در آمریكا، سازمان بهداشت و سلامت در انگلستان، وزارت های دفاع و امور خارجه خیلی از كشورها، شركت حسابرسی دیلویت (Deloitte) در آمریكا اشاره نمود. ازاین رو می توان گفت خطر حملات سایبری در كمین تمامی افراد، كاربران و شركت های كوچك و بزرگ در جهان است و دیگر نمی توان ادعا كرد كه كسی از گزند و خطرات حملات سایبری در امان است.

حالا اخیرا پژوهشگران و محققان فعال در زمینه امنیت سایبری در موسسه تحقیقاتی فورس پوینت بدافزار جدید و خطرناكی را كشف كرده اند كه هكرها بوسیله آن می توانند اطلاعات كارت های اعتباری كاربران و مشتریانی را كه از دستگاههای پوز یا پرداخت وجه پول در محل استفاده می نمایند، به سرقت برده، هك كرده و آنها را در معرض سواستفاده قرار دهند.

موسسه فورس پوینت در روز پنج شنبه در بیانیه ای بر روی وبلاگ اختصاصی خود نوشت: " محققان ما بعد از بررسی های انجام شده بر روی تعداد محدودی از دستگاههای پوز و كارت های اعتباری بعنوان نمونه، دریافته اند كه بدافزاری وجود دارد كه قادر است اطلاعات مالی مشتریانی را كه از دستگاههای پوز برای پرداخت پول استفاده می نمایند، برباید و از آنها سواستفاده كرده و پول های حساب بانكی شان را بدون اجازه آنها به سرقت ببرد.

این موسسه همینطور در ادامه بیانیه خود عنوان كرده است كه جالب اینجاست علی رغم تصور عموم كاربران كه معمولا هكرها در ایالات متحده آمریكا، روسیه، كره شمالی، چین و تركیه هستند، این دفعه با پیگیری های انجام شده دریافتیم كه هكرها در كشور سوئیس مستقر بوده و اقدام به حملات سایبری با استفاده از این بدافزار كرده اند.




1396/11/21
14:00:43
5.0 / 5
2190
تگهای خبر: كارت , مشتری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
ایزو وب
ISO Web