رونمایی از سریع ترین آنتن اینترنت ماهواره ای جهان

رونمایی از سریع ترین آنتن اینترنت ماهواره ای جهان

به گزارش ایزو وب، «آمازون لئو / Amazon Leo» برند عرضه خدمات اینترنت ماهواره ای آمازون، از آنتن جدید ماهواره ای خود برای رقابت با استارلینک پرده برداشت.


به گزارش ایزو وب به نقل از خبر آنلاین، آمازون با رونمایی از آنتن ماهواره ای جدید Leo Ultra وارد مرحله جدیدی از رقابت با استارلینک شده است. این آنتن که حالا در فاز «پیش نمایش سازمانی» قرار دارد و «سریع ترین ترمینال اینترنت ماهواره ای درحال تولید» توصیف شده نگاه ها را در صنعت ارتباطات فضایی به این پروژه بزرگ جلب کرده است.
آنتن Leo Ultra برای مشتریان عادی طراحی نشده و تمرکز اصلی آن روی شرکت ها، اپراتورها و سازمان هایی است که احتیاج به اتصال پرسرعت، پایدار و امن دارند. این آنتن با ابعاد ۲۰ در ۳۰ اینچ، بزرگ ترین ترمینال مشتری در پروژه اینترنت ماهواره ای آمازون شمرده می شود. توانایی عرضه سرعت دانلود ۱ گیگابیت بر ثانیه و آپلود ۴۰۰ مگابیت بر ثانیه سبب شده Leo Ultra در جایگاهی بالاتر از خیلی از خدمات فعلی اینترنت ماهواره ای قرار گیرد.
یکی از جذاب ترین نکات فنی در رابطه با این آنتن، استفاده از طراحی آرایه فازی است. این نوع طراحی بدون احتیاج به قطعات متحرک، امکان دنبال کردن ماهواره های مدار پایین را فراهم می آورد و درنتیجه آنتن در مقابل باد، بارندگی و شرایط سخت محیطی مقاوم تر است. آمازون درون این آنتن یک تراشه سیلیکونی اختصاصی قرار داده که برای پردازش سریع تر سیگنال ها توسعه یافته و بخش مهمی از سرعت و پایداری ارتباط را رقم می زند.
اما نقطه تمایز اصلی Leo Ultra در حوزه شبکه خصوصی است. جایی که آمازون تلاش می کند اینترنت ماهواره ای را بشکل مستقیم با زیرساخت ابری خود یکپارچه کند. این آنتن می تواند داده های سازمان ها را بدون عبور از اینترنت عمومی مستقیماً به AWS متصل کند. دو گزینه برای این کار عرضه شده: «Direct to AWS» برای ارتباط ایمن و کم تأخیر با خدمات ابری، و «Private Network Interconnect» برای شرکت ها یا اپراتورهایی که به شبکه ای اختصاصی نیاز دارند.
آمازون اعلام نموده که بعضی از شرکتهای بزرگ و فعال در صنایع مختلف، هم اینک درحال آزمایش این آنتن در چارچوب برنامه پیش نمایش هستند. نمونه های اولیه Leo Ultra و مدل Pro به این شرکت ها تحویل داده شده تا عملکرد حقیقی سرویس در شرایط میدانی بررسی شود.
این اقدام آمازون عملا آغاز رقابت مستقیم با استارلینک است. رقیبی که بازار اینترنت ماهواره ای را در دست دارد. البته استارلینک بیشتر روی کاربران خانگی و مصرف کنندگان عمومی تمرکز دارد، و گویی آمازون هدف خویش را روی بخش سازمانی، خطوط هوایی، شبکه های انرژی و کاربردهایی با نیاز امنیتی بالا قرار داده است. به همین دلیل، یکپارچگی عمیق با AWS می تواند به برگ برنده آمازون تبدیل گردد. به ویژه برای شرکت هایی که عملیات حساس و گسترده دارند.

با این وجود، چالش های زیادی هم پیش روی آمازون است. زمان ارائه عمومی و قیمت گذاری نهائی هنوز اعلام نشده و موفقیت برنامه پیش نمایش تا حد زیادی تعیین خواهدنمود که آیا آمازون لئو می تواند به اندازه وعده های آمازون کارآمد و مقیاس پذیر باشد یا نه. اگر توان فنی Leo Ultra در عمل ثابت شود، آمازون می تواند برای اولین بار گزینه ای جدی در مقابل استارلینک ارائه کند و بازار اینترنت ماهواره ای را وارد رقابتی تازه کند.
منبع: theverge

آمازون از
آمازون با آنتن Leo Ultra وارد رقابت فضایی با استارلینک شد
انقلاب در اینترنت ماهواره ای؛ آنتن جدید آمازون با سرعت ۱ گیگابیت معرفی شد
Project Kuiper آمازون با آنتن فوق سریع Leo Ultra خبرساز شد
نبرد آمازون و استارلینک؛ معرفی آنتن جدیدی که سرعت گیگابیتی دارد
آمازون سرویس ماهواره ای جدید خویش را با قدرتمندترین آنتن سازمانی آغاز کرد

اگر بخواهی، می توانم نسخه کوتاه مخصوص Discover یا تحلیل آینده رقابت آمازون–استارلینک هم بنویسم.

1404/09/06
09:46:36
5.0 / 5
8
تگهای خبر: آنلاین , آینده , بازار , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

ایزو وب
ISO Web