راه اندازی سامانه ای برای صرفه جویی انرژی در ساختمان ها

راه اندازی سامانه ای برای صرفه جویی انرژی در ساختمان ها

به گزارش ایزو وب، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تکیه بر لزوم استفاده از تکنولوژی های جدید برای صرفه جویی مصرف انرژی در ساختمان ها، از طریق اندازی سامانه پایش انرژی که توسط این مرکز اطلاع داد.


به گزارش ایزو وب به نقل از ایسنا، در راستای اجرایی شدن پروژه صنعت شهرها و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر دراین ابرپروژه ملی و صرفه جویی درمصرف انرژی (آب، برق)، نشستی برگزار شد و در این جلسه محمد مهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اظهار داشت: مصوبات شورای عالی مسکن در مورد صرفه جویی در مصرف انرژی با بهره گیری از تکنولوژی های نوین در ساخت وسازها، حالا در اولویت های اجرایی و تحقیقاتی وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.
وی ادامه داد: ازاین رو راه اندازی سامانه پایش انرژی که توسط این مرکز انجام شده است و این اقدام می تواند راه گشایی برای صرفه جویی در مصرف انرژی باشد.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلان اینکه همواره تلاش متخصصان مرکز بر این بوده است تا سیستم های جدید و تکنولوژی های جدید با کمترین مشکل به مردم پیشنهاد شود، اشاره کرد: در این جهت برآن هستیم که درحوزه صنعت شهرها و نهضت ملی مسکن، سیستم های فاضلاب بهینه ای (تصفیه سیاه) را پیاده سازی نماییم.
به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، در این جلسه بر برگزاری جلسات مستمر، تهیه و اراءه فهرست صنعت شهرها، ایجاد فرهنگ سازی در ارتباط با اجرای طرح فاضلاب، تولید در ساختمان ها در جهت صرفه جویی مصرف آب و برق در میان عموم هموطنان، توجه به سند ملی آمایش سرزمین در مورد ساخت صنعت شهرها و مشخص کردن هدف و نقطه ای که مد نظر است و جمعیت در آن تجمیع شده است، تاکید شد.
استفاده مجدد از فاضلاب یکی از ایده هایی است که در ساخت وسازهای جدید مورد استقبال قرارگرفته است و درزمینه صرفه جویی درمصرف آب، استفاده بهینه از آب مصرفی ساختمان، کاهش هزینه تأمین منابع آب، استفاده در مصارفی چون آبیاری گیاهان در مناطق کم آب و زمان خشکسالی و کاهش مواد آلاینده درآبراه ها مؤثر است.



1403/03/20
09:48:03
5.0 / 5
185
تگهای خبر: تخصص , تكنولوژی , تولید , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
ایزو وب
ISO Web