استفاده از نهضت تعمیر برای سر خط آوردن هواپیماهای زمینگیر

استفاده از نهضت تعمیر برای سر خط آوردن هواپیماهای زمینگیر

به گزارش ایزو وب، تعداد هواپیماهای فعال با تعداد مورد نیاز فعلی کشور، حدود ۳۶۰ عدد فاصله دارد و دراین میان به قول مسؤلان صنعت هوایی، نهضت تعمیر به راه افتاده تا بخشی از این شکاف را با تعمیر هواپیماهای زمینگیر و سرخط آوردن آنها، پر کند.


به گزارش ایزو وب به نقل از ایسنا، یکی از دلایلی که شرکتهای هواپیمایی اینروزها با مشکل فروش بلیت رو به رو شده اند، کمبود ظرفیت ناوگان هوایی است، چونکه به قول محمد محمدی بخش -رئیس سازمان هواپیمایی کشوری- در شرایط فعلی با جمعیت ۸۵ میلیونی و نیاز فعلی بازار، به ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز است، درحالی که حالا هواپیماهای فعال کشور بین ۱۸۰ تا ۱۹۰ هواپیما در نوسان است.
البته تلاش هایی برای پر کردن این شکاف ۳۶۰ عددی انجام شده، ازجمله این که محمدی بخش وعده داده تا آخر سال، از راه واردات یا تعمیر هواپیماهای زمینگیر، ناوگان فعال به ۲۵۰ عدد برسد.
بیشتر بخوانید از احتمال خرید هواپیمای چینی تا ساخت هواپیمای بومی هیچ هواپیمایی را برای تعمیر به خارج نمی فرستیم این در شرایطی است که هم اکنون از ۳۳۰ هواپیمای ثبت شده در کشور، ۱۳۹ فروند هواپیما از دو سال به بالا (تا ۱۵ سال) زمین گیر است و حتی برخی از این هواپیماها قابل برگشت به چرخه پروازی نیستند و باید از ناوگان بیرون بروند، کاری که سازمان هواپیمایی کشور در برنامه خود قرار داده است.
از طرفی، مسؤلان صنعت هوایی اذعان دارند که نرخ قطعات هواپیما در بازار جهانی به علت شرایط بعد از کرونا بسیار افزوده شده است و نرخ دلار هم اثر مستقیم در این بخش دارد و سبب گران شدن تأمین قطعات شده است؛ علیرغم این ترخیص قطعات هواپیما از گمرک که پیش از این مشکلاتی داشت، حالا روان شده است.
با این حال، تاکید مسؤلان سازمان هواپیمایی و وزیر کشور بر اینست که هم اکنون، صنعت هوایی کشور با وجود تحریم ها توانسته روی پای خودش بایستد، تا جایی که حالا تمامی تعمیرات هواپیماهای موجود با توان متخصصان داخلی صورت می گیرد و هیچ هواپیمایی به خارج از کشور برای تعمیر فرستاده نمی گردد، اقدامی که از آن تحت عنوان نهضت تعمیر قطعه یاد می کنند تا هواپیماهای زمینگیر را به سر خط بیاورند.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای برخی از اینها که قابل برگشت هستند، برای بازگردادن آنها به چرخه برنامه داریم. البته که ما امروز هیچ هواپیما و موتوری را به خارج اعزام نمی نماییم، تمام آنها در داخل تعمیر می شود و این فرآیند با تشکیل زیرساخت در شرکتهای مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. البته هزینه این تعمیر نباید از خرید و واردات بیشتر باشد.




منبع:

1402/05/06
18:14:59
5.0 / 5
367
تگهای خبر: بازار , تخصص , سازمان , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

ایزو وب
ISO Web