معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام كرد؛

سرمایه گذاری برد برد بخش خصوصی خارجی و داخلی در حمل و نقل ایران

سرمایه گذاری برد برد بخش خصوصی خارجی و داخلی در حمل و نقل ایران

به گزارش ایزو وب، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: فعالیت اقتصادی روسیه در ایران و بخش خصوصی در زمینه های حمل و نقل، ترانزیت و لجستیک می تواند مزایای خوبی برای دو طرف در بر داشته باشد.



به گزارش ایزو وب به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی شهریار افندی زاده، درباره ی دستاوردهای «ه مایش تجاری مشترک مسئولین شرکت های حمل و نقل و لجستیکی و خدمات تجاری بخش خصوصی با هیأت روسی» اظهار داشت: دو کشور ایران و روسیه در ماه های گذشته نشست های کاری بسیاری را درباب توسعه روابط حمل ونقلی و ترانزیت برگزار کرده اند و در آوریل امسال نیز کمیته های حمل و نقل ایران و روسیه در مسکو هدف گذاری ۱۰ میلیون تن کالای ترانزیت را تا آخر سال ۲۰۲۰ در برنامه قرار داده اند.
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد: برای رسیدن به این هدف، نیاز است همه مسیرهای حمل و نقل جاده ای، ریلی و ترکیبی برای ترانزیت کالا به اقیانوس هند فعال شوند و فعالان اقتصادی می توانند در بخش سرمایه گذاری و تبادلات تجاری در کنار دولت ها مؤثر باشند.
افندی زاده با اشاره به موقعیت راهبردی کشورمان در منطقه اظهار داشت: ایران به عنوان پل ارتباطی روسیه و آسیای میانه به آب های آزاد دنیا شناخته می شود، بنا بر این فعالیت اقتصادی بخش خصوصی و فعالان اقتصادی روسیه در ایران در زمینه های حمل و نقل، ترانزیت و لجستیک می تواند مزایای خوبی برای دو طرف در بر داشته باشد.
وی با اعلان اینکه کشور ایران در چند سال اخیر تلاش نموده ظرفیت های ترانزیتی خودرا گسترش دهد، اضافه کرد: هم اکنون بنادر شمالی و جنوبی ایران درحال توسعه هستند تا جایی که ظرفیت بنادر کشورمان در شمال و جنوب، ۲۷۰ میلیون تن در سال است و آمادگی برای سرمایه گذاری کشورهای دیگر در بنادر ایران فراهم گشته است.
به گفته افندی زاده، ایجاد مراکز لجستیک می تواند در توسعه اقتصادی در منطقه تأثیر گذار باشد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: ایران دارای حدود ۱۲ هزار کیلومتر شبکه ریلی درحال بهره برداری بوده و ۳ هزار کیلومتر شبکه ریلی درحال راه اندازی نیز در برنامه قرار دارد.
وی اضافه کرد: همین طور کشورمان دارای چهار خط ریلی سرخس تا بندرعباس، اینچه برون تا بندر عباس، رشت - بندرعباس و چابهار - زاهدان است که می تواند چابهار را به شبکه داخلی ایران متصل کند و همه آنها می توانند در کریدور شمال - جنوب فعال شوند.
افندی زاده افزود: این در حالیست که ۶۰ هزار کیلومتر راه اصلی جاده ای در کشور وجود دارد که سبب دسترسی مناسب و اتصال بنادر و مرزهای شمالی ایران به سمت آب های آزاد جهان شده است.
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد: بندر چابهار آینده خوبی برای کشورهای منطقه دارد و پیشنهاد می شود فعالان اقتصادی روسیه بسته های پیشنهادی خودرا به دولت ایران جهت بررسی ارسال نمایند.
وی افزود: در حوزه خرید ناوگان ریلی، واگن های باری و مسافری و کامیون های ترانزیتی نیز از بسته های پیشنهادی فعالان اقتصادی داخل و خارج استقبال می شود.
افندی زاده اشاره کرد: دولت سیزدهم دیپلماسی اقتصادی خارجی خودرا برمبنای تقویت همکاری در حوزه های مختلف اقتصادی و گسترش زیرساخت های حمل ونقلی و ترانزیت بین ایران و سایر کشورهای منطقه هدف گذاری کرده و آمادگی کامل جهت همکاری با کشورهای منطقه و فعالان اقتصادی آن کشورها در همه زمینه های حمل ونقلی و ترانزیت را دارد.
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: طی یک هدف گذاری کلی سه جانبه با آذربایجان و روسیه تا سال ۲۰۳۰ حجم ترانزیت کالا میان ایران با این کشورها به ۱۵ میلیون تن می رسد.
وی در آخر اشاره کرد: همین طور هدف گذاری ایران و کشورهای آسیای مرکزی ترانزیت ۲۰ میلیون تن کالاست، بدین سبب بهترین فرصت برای فعالان اقتصادی فراهم شده تا از شرایط به وجود آمده در راستای افزایش تبادلات تجاری بین کشورهای منطقه استفاده بهینه را داشته باشند.


منبع:

1401/08/19
11:07:12
5.0 / 5
279
تگهای خبر: آینده , اقتصاد , تجاری , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
ایزو وب
ISO Web