امام جمعه موقت سنندج:

بیكاری گسترده جوانان زیبنده مردم كردستان نیست

بیكاری گسترده جوانان زیبنده مردم كردستان نیست

به گزارش ایزو وب سنندج ـ امام جمعه موقت سنندج اظهار داشت: در آمارهای بانک مرکزی کردستان رتبه پنجم کشور را در حوزه بیکاری جوانان در اختیار دارد که این جایگاه به هیچ وجه در شأن مردم این استان توانمند نیست.



به گزارش ایزو وب به نقل از مهر، ماموستا محمدامین راستی امروز در نشست با تعدادی از فعالان اقتصادی و بازاریان سنندج اظهار نمود: بیماری کرونا تأثیرات بسیاری منفی بر اقتصاد کشور خصوصاً استان کردستان گذاشته است و همه ما به عینه شاهد این تأثیرات هستیم.
وی اضافه کرد: از سویی دیگر این اپیدمی باعث شده است که منبع درآمدی خیلی از خانواده ها به خصوص بازاریان از بین برود که این امر ناهنجاری هایی به همراه داشته است.
این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه دولت باید لطمه دیدگان واقعی کرونا را در کشور شناسایی کند، بیان داشت: تعدادی از افراد بر اثر طولانی شدن کرونا شغل خودرا از دست داده اند و عملاً بعنوان بیکار در جامعه شناخته می شوند.
ماموستا راستی با انتقاد از جایگاه نامناسب کردستان در بحث اشتغال، بیان کرد: طی چند روز گذشته در آمارهای بانک مرکزی در بحث بیکاری متأسفانه استان کردستان رتبه پنجم کشور را در اختیار داشت که این جایگاه به هیچ وجه در شأن مردم این استان نیست.
وی با اشاره به اینکه پتانسیل های بسیار مطلوبی برای جهش این استان در حوزه اقتصاد وجود دارد، اشاره کرد: متأسفانه یکی از اشکالات استان کردستان، نبود یک برنامه ریزی مدون و بلندمدت از طرف مدیران است چونکه بیشتر مدیران با تدوین برنامه های کوتاه مدت به دنبال مُسکنی برای این وضعیت هستند که این رویه ای کاملاً نادرست است.
امام جمعه موقت سنندج در ادامه سخنان خود گفت: تا زمانی که نتوانیم از استعدادها و ظرفیت های کردستان در بحث اقتصاد، کشاورزی و فناوری استفاده نمائیم، وضعیت بیکاری و تورم در این استان کماکان این طوری خواهد بود.
ماموستا راستی در انتهای سخنان خود اضافه کرد: از مدیران و مسئولان ارشد استان درخواست داریم که برای برون رفت کردستان از این وضعیت نامناسب اقتصادی و بیکاری وارد میدان عمل به مفهوم واقعی شوند و از توانمندی های نخبگان و جوانان تحصیلکرده استان به نحو احسن استفاده کنند.
در ادامه این جلسه نیز معتمدین بازار سنندج و نمایندگان اصناف مواردی را پیرامون مدیریت بازار و کمک به معیشت مردم استان خصوصاً یاری رساندن به نیازمندان در قالب گروه های جهادی و خیرخواهانه بیان نمودند.



منبع:

1399/10/25
13:30:54
0.0 / 5
1293
تگهای خبر: اصناف , اقتصاد , بازار , بانك
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
ایزو وب
ISO Web