قیمت بلیت هواپیما در پیچ و خم تناقض

قیمت بلیت هواپیما در پیچ و خم تناقض

در شرایطی كه افزایش قیمت بلیت هواپیما لغو و مقرر شده طی هفته آتی درباره آن تصمیم گیری نهایی شود، هنوز معین نیست بالاخره قیمت افزایش می یابد یا آنكه مسئولان برای ثابت نگه داشتن آن چاره ای می اندیشند.


به گزارش ایزو وب به نقل از ایسنا، اواسط مهرماه امسال مقصود اسعدی سامانی - دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی- اعلام نمود که از شروع آبان ماه نرخ نامه جدید برای پرواز های داخلی مصوب و ابلاغ می شود که بطور متوسط ۵۰ تا ۸۰ درصد قیمت بلیت هواپیما در پرواز های داخلی افزایش پیدا خواهدنمود. البته در ادامه مشخص شد که برخی پروازهای داخلی افزایش قیمتی بیش از این درصد را تجربه خواهند کرد و نهایتاً مردم بوسیله شبکه های اجتماعی و نمایندگان مجلس و وزارت راه و شهرسازی بوسیله رسانه ها مخالفت خودرا نسبت به این افزایش قیمت و میزان آن اعلام نمودند.

نهایتاً محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی اعلام نمود که نرخ جدید بلیت هواپیما برای پروازهای داخلی لغو می شود و اجازه نمی دهد شرکت های هواپیمایی به بهانه این که خود تشخیص می دهند، افزایش قیمت بلیت هواپیما داشته باشند.

در این میان طی هفته گذشته جلسات مختلفی بین ایرلاین ها، وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجام شد و نهایتاً محمد اسلامی به ایسنا اظهار داشت: همه ایرلاین ها را موظف کردیم تا از اول آبان ماه پروتکل های بهداشتی سخت گیرانه تری را رعایت نمایند و آن فروش بلیت هواپیما و پر کردن ظرفیت کابین تا ۶۰ درصد است تا رضایت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم جلب شود.
وی با اعلان اینکه اجرای این پروتکل جدید برای ایرلاین ها هزینه های اضافی در بر خواهد داشت، اضافه کرد: به همین دلیل و باتوجه به درخواست شرکت های هواپیمایی از آنها خواستیم تا صورت های مالی خودشان را در بازه زمانی سال ۱۳۹۷ تا نیمه امسال عرضه کنند و به همین دلیل درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما تصمیم گیری نماییم.
وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد: بعد از بررسی صورت های مالی شرکت های هواپیمایی و باتوجه به هزینه های اضافی تحمیل شده به آنها تصمیم می گیریم که بلیت پروازهای داخلی تا چه اندازه اجازه افزایش دارد و بعد از نهایی شدن، نتیجه را اعلام خواهیم کرد.

این اظهارات در حالی عنوان شد که تورج دهقان زنگنه، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری حرف های متفاوتی درباره آخرین وضعیت قیمت بلیت هواپیما می زند.

وی در حاشیه بازدید از کانترها و مراحل پذیرش مسافر در ترمینال های ۱ و ۲، ایرساید، اتوبوس ها و رمپ فرودگاه مهرآباد و همین طور پروازهای در حال انجام برخی شرکت های هواپیمایی، اظهار داشت: درباره اینکه شرکت های هواپیمایی ۴۰ درصد مسافر خودرا از دست می دهند با دستور وزیر راه و شهرسازی تمهیداتی اندیشیده شده که بتوانیم از هفته آینده صورت های مالی شرکت های هواپیمایی به خصوص شش ماهه اول سال را دریافت کرده و تسهیلاتی بوسیله دولت به آنها پرداخت گردد.
وی با بیان این خبر که هیچ گونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت و پول این صندلی های خالی از مسافران دریافت نخواهد شد اضافه کرد: ما در این ایام هیچ افزایش قیمتی نداریم و این پول را به هیچ عنوان از مسافر دریافت نمی نماییم.
با این اظهارات متناقض معین نیست که بالاخره قیمت بلیت هواپیما افزایش می یابد یا آن که دولت می خواهد بوسیله دیگری هزینه های افزایش یافته شرکت های هواپیمایی را در دوران شیوع ویروس کرونا و افزایش نرخ ارز جبران کند.



1399/08/04
17:25:06
5.0 / 5
1532
تگهای خبر: آموزش , آینده , سازمان , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
ایزو وب
ISO Web