معاون وزیر جهاد كشاورزی اعلام كرد

مذاكره با وزارت دفاع برای ایجاد ارزش افزوده در زعفران

مذاكره با وزارت دفاع برای ایجاد ارزش افزوده در زعفران

معاون صنایع تبدیلی و كسب و كارهای كشاورزی وزارت جهاد كشاورزی اظهار داشت: با وزارت دفاع مذاكره كرده ایم كه برای ایجاد ارزش افزوده در زعفران از راه استحصال مواد معطر از این محصول كمك نماید.


به گزارش ایزو وب به نقل از ایسنا امید گیلانپور در نشست خبری که امروز به مناسبت هفته دولت برگزار گردید با اشاره به اینکه سرمایه گذاری یکی از مهمترین چالش های اقتصاد ایران خصوصا بخش کشاورزی است، اظهار نمود: فضای کسب و کار در بخش کشاورزی فضای پر ریسکی در مقایسه با سایر بخش ها است و در نتیجه سرمایه با شرایط سخت تری وارد بخش کشاورزی می شود. ازاین رو هرچه فضای کسب و و کار پایدارتر باشد امید به سرمایه گذاری هم در این بخش بیشتر است.
وی افزود: مشوق های دولتی متفاوتی برای سرمایه گذاری در عرصه صنایع تبدیلی وجود دارد اما تولیدکنندگان بخش کشاورزی مجبور هستند از دارایی ها خود استفاده کنند.
گیلانپور در ادامه با اشاره به اینکه چرا صنایع تبدیلی و تولیدات بخش کشاورزی هماهنگی با یکدیگر ندارند اظهار داشت: باید در الگوی کشاورزی، محصول زراعی و باغی را به اندازه نیاز تولید نماییم که صنعت تبدیلی بخش مورد نیاز خویش را جذب نماید. اگر به روند کشاورزی قراردادی توجه نکنیم بخش هایی که به کشاورزی قراردادی توجه کرده اند گرفتار خسارت می شوند.
معاون صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: اینکه گفته می شود صنایع تبدیلی به اندازه کافی وجود ندارد درست نیست. در خیلی از فعالیتهای صنایع تبدیلی تنها به چندین حلقه توجه کرده ایم و برخی دیگر از حلقه ها مغفول مانده است.
گیلانپور همینطور در پاسخ به این سؤال که مقام معظم رهبری گلایه هایی در مورد خام فروشی برخی اقلام همچون زعفران و خرما داشتند اظهار داشت: در جلسات روزهای گذشته با وزارت دفاع قرار شد که در زمینه ایجاد ارزش افزوده برای زعفران به ما کمک کنند که کمک آنها در زمینه استحصال مواد معطر از زعفران است.
ادامه دارد


1399/06/05
17:50:48
5.0 / 5
1277
تگهای خبر: اقتصاد , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
ایزو وب
ISO Web