در یك هفته اخیر

سكه و طلا صعودی بود، اما با كاهش حباب

سكه و طلا صعودی بود، اما با كاهش حباب

ایزو وب: بگفته نایب رئیس اتحادیه طلا وجواهر تهران، باوجود اینكه در یك هفته اخیر قیمت سكه و طلا در بازار داخلی روند صعودی داشته و افزایش قیمت ها رقم خورده است اما به سبب توقف معاملات بورسی سكه، حباب سكه كم شد.


محمد کشتی آرای در گفت و گو با ایسنا، در رابطه وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا داخلی، اظهار نمود: روند قیمتی این هفته بازار سکه و طلا صعودی تحت تاثیر دو عامل صعودی بود. در یک هفته اخیر نوسانات حدودا افزایشی قیمت های جهانی و افزایش نرخ ارز سبب افزایش قیمت سکه و طلا در بازارهای داخلی شد.
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اشاره کرد: البته عامل معکوس این دو عامل که موجب تعدیل قیمت ها شد، کاهش تقاضا بوده است. باتوجه به بسته شدن معاملات سکه آتی و معاملات بورسی سکه، تقاضا در بازار کاهش پیدا کرد و در نتیجه، حباب سکه کاهش پیدا کرد. نسبت به روزهای ابتدایی هفته، حباب سکه از ۴۵۰ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافته است که نشان از کاهش تقاضا دارد.
بگفته وی، آخرین قیمت ها و تغییرات آن به این صورت است که سکه طرح جدید از هفت میلیون و ۳۳۰ هزار تومان ابتدای هفته تا هفت میلیون و ۵۵۰ هزار تومان افزایش یافته است. سکه طرح قدیم نیز در ابتدای هفته، هفت میلیون تومان قیمت داشته اما در آخر هفته به هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تغییر قیمت داشته است. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم با افزایش حدودا ۳۴ هزار تومانی در طول هفته، از ۷۰۶ هزار تومان به ۷۴۰ هزار تومان رسیده است.
همین طور در ابتدای هفته هر انس جهانی ۱۷۴۳ دلار بود که در آخر هفته در محدوده ۱۷۳۷ تا ۱۷۴۰ دلار در نوسان بود.




منبع:

1399/03/02
22:16:13
5.0 / 5
1555
تگهای خبر: بازار , بورس , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
ایزو وب
ISO Web