رئیس سازمان فضایی ایران خبر داد

یك كنسرسیوم خصوصی در مراحل پایانی دریافت پروانه اپراتور ماهواره مخابراتی

یك كنسرسیوم خصوصی در مراحل پایانی دریافت پروانه اپراتور ماهواره مخابراتی

به گزارش ایزو وب رئیس سازمان فضایی ایران اظهار داشت: یك كنسرسیوم بخش خصوصی در حال درنوردیدن مراحل نهایی خود برای دریافت مجوز اپراتور ماهواره مخابراتی است.


به گزارش ایزو وب به نقل از ایسنا، مرتضی براری در اینستاگرام خود نوشت: "جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و ورود شركت های توانمند در عرصه فضایی می تواند زمینه ساز تحولی نوین در این عرصه باشد.
بعد از تصویب و اعلام فراخوان پروانه اپراتور ماهواره مخابراتی و شكل گیری كنسرسیوم ها، خوشبختانه یك كنسرسیوم بخش خصوصی در این عرصه در حال درنوردیدن مراحل نهایی خود است.
پروانه اپراتوری ماهواره سنجش از دور و مجوز راه اندازی و بهره برداری ایستگاه زمینی دریافت داده های ماهواره ای نیز مراحل پایانی خودش را طی می كند.
در همین حال دو شركت خصوصی با تیم های متخصص و دارای تجربه طراحی و ساخت ماهواره، وارد حوزه منظومه های ماهواره ای سنجش از دور و اینترنت اشیا شده اند.
در این مدت جلسات و نشست های تخصصی و اجرایی بسیار خوبی برگزار شد؛ چنین اقداماتی كمك بزرگی به صنعتی سازی مدارهای ارتفاع پایین (۵۰۰ تا ۱۰۰۰ كیلومتر) و یك گام مهم برای دستیابی به مدارهای ارتفاع بالا و اكتشافات فضایی است".




منبع:

1398/11/07
20:30:12
5.0 / 5
2347
تگهای خبر: تخصص , سازمان , شركت , مجوز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
ایزو وب
ISO Web