یك مقام مسئول اعلام كرد:

برداشت ۱۳۰ میلیون تن سنگ آهن طی ۵ سال آتی

برداشت ۱۳۰ میلیون تن سنگ آهن طی ۵ سال آتی

به گزارش ایزو وب یك مقام مسئول از برداشت ۱۳۰ میلیون تن سنگ آهن طی ۵ سال آتی اطلاع داد و اظهار داشت: ذخایر خیلی از این ماده معدنی در عمق ۱۲۰۰ كیلومتری كشف شده است.


به گزارش ایزو وب به نقل از سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، علی همتی اظهار داشت: طی ۹ ماه گذشته، موفق به انتخاب ۲ پیمانكار بزرگ مربوط به عملیات استخراج و باطله برداری برای ذخایر موجود سنگان( ۱.۳ میلیارد تن) شده ایم كه این پیمانكاران، طی یك دوره پنج ساله با سرمایه گذاری بالغ بر سه هزار میلیارد تومان فعالیت خویش را دنبال خواهند كرد.
مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان با اشاره به اینكه با اجرای این برنامه توسعه ای، مبادرت به تامین خوراك تولیدی مجتمع های فولادی در سنگان خواهیم كرد، اضافه كرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر است ۱۷.۵ میلیون تن كنسانتره و ۱۵ میلیون تن گندله طی دو سال آینده تولید نماییم.
تولید ۱۲.۵ میلیون تن كنسانتره تا آخر سال
وی با اشاره به عملكرد این مجموعه تا آخر سال جاری، اعلام نمود: تا آخر امسال به تولید ۱۲.۵ میلیون تن كنسانتره و ۱۰ میلیون تن گندله خواهیم رسید
همتی با اشاره به طرح های توسعه آماده بهره برداری در منطقه سنگان اظهار داشت: طرح های ۲.۵ میلیون تنی سناآباد(توسعه ملی) و ۵ میلیون تنی فولاد سنگان تا آخر امسال به بهره برداری خواهد رسید. وی در بخش دیگری از سخنان خود از اشتغال ۷ هزار نفری در منطقه معدنی سنگان اطلاع داد و اظهار داشت: با راه اندازی ۲ طرح توسعه در سنگان و همینطور شروع به كار پیمانكاران استخراج و باطله بردای، تا آخر امسال میزان اشتغالزایی مجتمع سنگان به ۹ هزار نفر خواهد رسید.
مدیر مجتمع سنگان تصریح كرد: عمده برنامه جذب نیروی كار در مجتمع، متوجه بومیان و ساكنان شرق كشور خواهد بود. وی اظهار داشت: مجتمع سنگان علاوه بر تامین خوراك، برنامه های توسه ای خود در زمینه تامین زیرساخت های منطقه را در دستور كار قرار داده است؛ همینطور امسال یك مسیر ۱۴۰ كیلومتری با سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد تومان از سنگان تا تربت حیدریه با مشاركت وزارت راه و شهرسازی و شركت های مستقر در سنگان، شروع شد.
مدیر مجتمع سنگان همینطور از راه اندازی یك جاده ۱۶ كیلومتری از محل معدن به سنگان اطلاع داد و در این باره اعلام نمود: این مسیر ۱۶ كیلومتری با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومانی در حال راه اندازی است.
كشف ذخایر سنگ آهن در عمق ۱۲۰۰ متر
مدیر مجتمع سنگان همینطور از برنامه كشف ذخایر سنگ آهن در عمق ۱۲۰۰ متر اطلاع داد و اظهار داشت: برنامه اكتشاف در محدوده ای ۱۶ كیلومتری هدفگذاری شده است.
وی اضافه كرد: با ذخایر جدید و ۲۰ هزار متر مغزه گیری به روش «وایر لاین» و ۲۰ هزار متر در سطح آنومالی های سنگان و اطراف این شهرستان، زمینه افزایش ذخایر فعلی را فراهم خواهیم كرد. پرداخت حقوق دولتی
مدیر مجتمع سنگان در بخش دیگری از سخنان خود از پرداخت ۱۱۰ میلیارد تومان حقوق دولتی این مجتمع طی سال قبل اطلاع داد و اظهار داشت: امسال هم بدهی مجتمع سنگان در زمینه حقوق دولتی پرداخت شده است.
وی با اشاره به ارسال سالانه یك میلیون تن سنگ آهن به یك شركت داخلی اظهار داشت: در صورت موافقت دولت، آمادگی داریم تا مازاد سنگ آهن مجتمع در اختیار دیگر شركت ها قرار بگیرد.

1398/09/17
21:11:57
5.0 / 5
1620
تگهای خبر: آینده , توسعه , تولید , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
ایزو وب
ISO Web