وزیر راه اعلام كرد

جزئیات پروژه های توسعه ای در منطقه آزاد چابهار

جزئیات پروژه های توسعه ای در منطقه آزاد چابهار

به گزارش ایزو وب وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: با مجموع پروژه هایی كه در منطقه آزاد چابهار درحال اجراست، پیوستگی در راه آهن، بندر، جاده و خطوط انرژی ایجاد می شود كه به ایجاد شرایط مناسب جهت زندگی و جذب توریست در این منطقه منتهی خواهد شد.


به گزارش ایزو وب به نقل از ایسنا، امروز (۱۴ آذر) وزیر راه و شهرسازی برای افتتاح فرودگاه بین المللی چابهار در این منطقه حضور یافت.
در ابتدای این سفر عملیات كلنگ زنی شهر جدید ساحلی تیس را با حضور سایر مسئولان همچون استاندار سیستان و بلوچستان و مدیر عامل منطقه آزاد چابهار انجام شد.
محمد اسلامی در حاشیه این مراسم ضمن تشریح مجموعه ای از پروژهای پیش بینی شده و در حال اجرا در منطقه آزاد چابهار اظهار نمود: پروژه شهر جدید تیس كه در حاشیه سواحل مكران راه اندازی می شود با رویكرد متقاوت طراحی شده تا طی آن عملیات عمرانی و محله سازی صورت گیرد و با جلب سرمایه گذاران در بخش های گوناگون شاهد توسعه باشیم.
او همینطور با اشاره به پروژه راهن چابهار - زاهدان اظهار داشت كه یكی از پروژه های محوری عمرانی ایران است كه چندی قبل با عنایت مقام معظم رهبری با درخواست دولت برای تخصیص اعتبار از صندوق توسعه ملی موافقت شد و این پروژه كه با ظرفیت ۳۰ درصد در حال پیشرفت بود به حداكثر ظرفیت رسید.
اسلامی اظهار داشت كه این پروژه پس از انجام عملیات زیر سازی عملا وارد عملیات روسازی شده است.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه به پروژه دیگری در منطقه آزاد چابهار اشاره نمود و گفت راه اندازی كریدور انتقال انرژی از نگین مكران نیز در دستور كار قرار دارد.
اما در بخش دیگری از اظهارات اسلامی سوژه پروژه های جاده ای مورد توجه قرار گرفت و اظهار داشت كه در این بخش رفع گلوگاه جاده ای مورد تاكید است كه مسیرها انتخاب و اولویت بندی شده است ث و امیدواریم كه رانندگان نیز دقت بیشتر در مقررات مانع از حوادث جادی ای بالا در این منطقه شوند.
وی همچین ابراز امیدواری كرد كه پروژه كریدور شمال جنوب بزرگراهی كه از تربت جام و بیرجند به سمت زاهدان و خاش و چابهار می اید به سرانجام برسد.

اما اسلامی از پروژه ای برای حاشیه نشینی در منطقه نیز سخن گفت و اضافه كرد: اراضی حدود ۱۰۰۰ هكتاری برای این مساله پیش بینی شده است كه طی آن بتوان به سكونت های ناپایدار و غیر رسمی كه ضایعات زیادی دارند با ایجاد زیر ساخت لازم تمام كرد.

بگفته وی، شناسایی افراد هدف برای این پروژه توسط بنیاد مسكن انجام شده است.




منبع:

1398/09/14
21:08:53
5.0 / 5
1469
تگهای خبر: توسعه , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
ایزو وب
ISO Web