پیشنهاد وزیر اقتصاد به بانك مركزی برای كاهش نرخ سپرده

پیشنهاد وزیر اقتصاد به بانك مركزی برای كاهش نرخ سپرده

به گزارش ایزو وب وزیر امور اقتصادی و دارایی به بانك مركزی پیشنهاد كرد كه نرخ متوسط سپرده قانونی را چهار درصد كاهش دهیم تا قدرت اعطای تسهیلات بیشتر شود و این مبلغ را در جهت تولید بیشتر و تكمیل پروژه های نیمه تمام هدایت كرد.


به گزارش ایزو وب به نقل از ایسنا، فرهاد دژپسند امروز (دوم اردیبهشت) در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بیمه و بانك با اشاره به برخی برآوردهای كارشناسان از وضعیت اقتصادی در نیمه دوم سال قبل در این باره اظهار نمود: برخی كارشناسان می گفتند نرخ رشد اقتصادی امكان دارد تا ۱۵ درصد هم منفی شود اما آنچه نشد كه آنها فكر می كردند.
دژپسند با اشاره به عملكرد چند ماهه خود در وزارت اقتصاد افزود: آنچه برای ما در وزارت اقتصاد مهم بود، برگرداندن ثبات به اقتصاد بود، چونكه عمده نگرانی ها قبل از این ناشی از عدم وجود ثبات اقتصادی بود.
او با اشاره به جهش قیمت بعضی از كالاهای اساسی در ماه های گذشته اظهار نمود: واقعیت این است كه پیش بینی ها از وضعیت اقتصاد در سال ۱۳۹۸ خوب نیست، اما این دلیل نمی گردد كه این پیش بینی ها ایجاد نگرانی كند یا سبب انفعال ما شود. اتفاقاً اگر از این پیش بینی ها الهام بگیریم می توانیم به راحتی بر شرایط غلبه نماییم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: اگر برآوردها اوضاع اقتصادی را خوب نشان نمی دهد ما باید دور هم جمع شویم و تدبیری بیندیشیم تا از راه آنچه كه از نظریه های اقتصادی و تجارب سایر كشورها آموخته ایم شرایط را به سمت اوضاع مطلوب سوق دهیم.
وی با اشاره به نام گذاری سال ۱۳۹۸ با عنوان سال "رونق تولید" در این باره اظهار نمود: اگر بتوانیم از سرمایه های راكد به خوبی استفاده نماییم و آنها را در جهت تولید هماهنگ نماییم، می توانیم رشد اقتصادی را محقق نماییم. حجم بالای نقدینگی یك ظرفیت است كه می توانیم با استفاده از مزیت های نسبی، منابع نفتی و حوزه های گردشگری و خدماتی آنرا فعال نماییم.
دژپسند به لزوم تأمین مالی فعالیت های تولید هم اشاره نمود و اظهار داشت: بازارهای سرمایه و پول با عنایت به فعالیت های قابل توجهی كه در حوزه های بورسی، بیمه و بانك انجام می شود، می توانند در جهت تحقق رونق تولید مورد استفاده قرار گیرند.
او با اشاره به اینكه تجهیز منابع لزوماً به معنای اضافه كردن سرمایه نیست، اظهار داشت: در اعطای تسهیلات هم باید تسهیل ایجاد كنیم؛ هرچند نباید از دقت و سلامت غافل شویم.



1398/02/02
15:43:26
5.0 / 5
2025
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , بانك , بورس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
ایزو وب
ISO Web