معاون شركت بورس توصیه كرد

خرید و فروش عرضه های اولیه در بورس نیازمند تحلیل

خرید و فروش عرضه های اولیه در بورس نیازمند تحلیل

ایزو وب: معاون عرضه و پذیرش شركت بورس می گوید تلاش داریم تا آخر سال ۱۳۹۷ عرضه اولیه بیشتر از ۱۲ شركت را داشته باشیم. او به سرمایه گذاران سفارش كرد در این عرضه ها هم تحلیل و رصد مداوم بازار را در نظر بگیرند و سپس مبادرت به معامله كنند.



اسماعیل درگاهی در گفت وگو با ایسنا، درباره عرضه های اولیه شركت بورس اوراق بهادار به افرادی كه صرفا در عرضه های اولیه سرمایه گذاری می كنند، اظهار داشت: كل بازار را نمی گردد در عرضه های اولیه خلاصه كرد. سرمایه گذاری كه فقط منتظر عرضه اولیه باشد، عملا یك سرمایه گذار غیرفعال است.

وی با اشاره به ضرورت تحلیل های بنیادی در معاملات بورس، اظهار نمود: یك سرمایه گذار باید حرفه ای كار كند و با تمام بازار درگیر باشد، چون كه نمی گردد فقط چشم ها را به عرضه های اولیه دوخت؛ مگر چند عرضه اولیه در سال در بورس و فرابورس عرضه می گردد كه یك سرمایه گذار فقط چشم به آن داشته باشد؟

سرمایه گذاران باید كل بازار را رصد و با تحلیل معامله كنند

معاون عرضه و پذیرش شركت بورس، اظهار نمود: اگر سرمایه گذار به دنبال بازده مناسب در بورس است باید كل بازار ثانویه را رصد كند و هر از گاهی اگر عرضه اولیه خوبی هم صورت گرفت با انجام تحلیل های لازم در آن مشاركت كنند. سرمایه گذاران غیرحرفه ای بهتر است به صورت غیرمستقیم و در صندوق ها وارد سرمایه گذاری در بورس شوند تا در شرایط افت و خیز، سرمایه خویش را نبازند.

دقت كنید، عرضه های اولیه هم تحلیل می خواهد

درگاهی تصریح كرد: باید توجه گردد كه عرضه های اولیه هم تحلیل می خواهد تا سهامدار با افت و خیز بازار در كل روزهای سال درگیر نباشد نمی تواند بازده مناسبی بگیرد و در عرضه های اولیه تصمیم درستی داشته باشد. مثلا امكان دارد سرمایه گذار در زمان نامناسبی از بازار خارج شود.

وی در پاسخ به این كه آیا بورس تهران به هدف خود كه ۱۲ عرضه اولیه تا آخر امسال است، خواهد رسید؟ اظهار داشت: هم اكنون ما پنج شركت آماده داریم و تا آخر پاییز هم پنج شركت دیگر به اینها اضافه خواهد شد. تلاش می نماییم كه تا آخر سال حتی بیشتر از ۱۲ شركت را در بورس عرضه نماییم.

كدام شركت ها برای ورود به بورس آماده اند؟

معاون عرضه و پذیرش شركت بورس در پاسخ به این كه كدام شركت ها برای عرضه در هفته های آینده آماده هستند، اظهار داشت: مقرر است كشت و صنعت پارس با نماد «زپارس» در بازار دوم بورس ارائه شود. این شركت نخستین شركتی در بورس است كه به معنای واقعی در حوزه كشاورزی و دامداری كار می كند، چون كه بیشتر شركت هایی از این دست در بورس و فرابورس در حوزه دامداری هستند، ولی این شركت هم زراعی و هم دامپروری است كه می تواند سبب تنوع صنایع در بورس شود.

درگاهی درباره دیگر شركتی كه مقرر است وارد بورس شود، اظهار نمود: شركت فروشگاهی زنجیره ای افق كوروش پس از این كه كارهای ثبت اش در سازمان بورس انجام شد و اقدامات لازم در بورس انجام پذیرفت، عرضه اولیه خواهد شد.

وی افزود: همینطور پذیرش پتروشیمی نوری هم حدودا انجام شده و تنها مانده كه سهامدار عمده تعهدات و فرم هایی را كه لازم است را عرضه نماید، هم اكنون بازار به شكلی انتظار دارد عرضه اولیه مناسبی صورت گیرد، اما در همین راستا تلاش می نماییم این شركت را بزودی عرضه نماییم. علاوه بر اینها دو شركت تامین سرمایه، نوین و لوتوس پارسیان پذیرش شده اند و مقرر است ارائه شود.

معاون عرضه و پذیرش شركت بورس افزود: پتروشیمی مروارید هم از دیگر شركت هایی است كه برای پذیرش به هیات پذیرش فرستاده خواهد شد و كارهای مربوط به بورسی شدنش انجام می گردد.

اگر سهم ها درست ارزش گذاری شوند سرمایه گذاران از عرضه اولیه استقبال می كنند

درگاهی در پاسخ به این كه این شركت ها بیشتر در شرایط صعودی بورس عرضه خواهند شد یا در شرایط دیگر، اظهار نمود: شركت ها طبیعتا دوست دارند در شرایط صعودی عرضه شوند. از طرفی هم بورس دوست دارد در شرایطی شركت ها عرضه شوند كه از عرضه های اولیه استقبال شود، اما نهایی شدن كار برخی از شركت ها در آن مقطعی از بازار انجام می گردد كه بازار مثبت نیست.

وی تصریح كرد: البته معتقدم اگر عرضه اولیه درست صورت گیرد و قیمت گذاری درست صورت پذیرد توجه سرمایه گذاران به آن جلب می گردد و عرضه در هر شرایطی موفق خواهد بود.

معاون عرضه و پذیرش شركت بورس افزود: ما باید برای اقبال شركت های خصوصی و SME راهكار پیدا نماییم. اساس اقتصادهای پایدار در دنیا بر اساس پشتیبانی از شركت های SME است. استانداردها برای شركت های SME به درستی طراحی شده است، اما سخت گیرانه است و بعضی از آن شركت ها بضاعت شان به آن استانداردها نمی رسد. باید شرایطی تولید شود كه آنها هم بتوانند از بازار سرمایه استفاده كنند كه یك نمونه این شركت ها می توان به كشت و صنعت پارس اشاره نمود.

استارتاپ هایی كه وضعیت نامناسبی دارند باید بر مبنای اطلاعات جدید بررسی شوند

درگاهی درباره یكی از استارت آپ ها كه اخیرا رسما اعلام نموده كه ۲۰۰ نفر از نیروهایش را تعدیل كرده و اخبارهای غیررسمی از آن حكایت می كند كه این تعداد بیشتر هم شده و سابقا صحبت هایی درباره ارزش گذاری اشتباه آن شنیده می شد، اظهار داشت: پیش از اینكه این شركت تعدیل نیرو انجام دهد با آن مذاكراتی داشتیم. اگر بخواهیم باز هم با آنها مذاكره نماییم، باید برمبنای وضعیت جدید اطلاعات آنها را بگیریم و ببینیم شرایط خاص فعلی چقدر روی كسب وكار آنها تاثیر گذاشته است. باید ببینیم كه آیا سیاست آنها انقباضی است یا خیر. بعد می توان در مورد تامین مالی اش با استفاده از بازار سرمایه صحبت كرد.




1397/07/18
12:20:58
5.0 / 5
1566
تگهای خبر: آینده , اقتصاد , بازار , بورس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
ایزو وب
ISO Web