معاون بازاریابی شركت نگین خودرو مطرح كرد؛

كاهش حجم بازار خودروهای وارداتی در سال ۱۳۹۷

كاهش حجم بازار خودروهای وارداتی در سال ۱۳۹۷

ایزو وب: سال قبل بنا به دلایلی چون بسته بودن چندماهه ثبت سفارش، افزایش ناگهانی تعرفه ها و افزایش نرخ ارز، سال چندان پررونقی برای خودروسازان خارجی و واردكنندگان خودرو نبود.



به گزارش ایزو وب به نقل از مهر، متاسفانه این روند در سال جدید هم با نادیده گرفته شدن برجام از جانب آمریكا و افزایش مجدد نرخ ارز ادامه داشته است. این مورد بهانه ای شد برای گفتگوی ما با مهندس فرشید كریمی مهر- معاون بازاریابی و برنامه ریزی استراتژیك نگین خودرو- تا وضعیت حال حاضر این شركت را بعنوان یكی از واردكننده های اصلی خودرو به كشور از ایشان جویا شویم. وی در این گفتگوی اختصاصی به برنامه های نگین خودرو در سال جاری، وضعیت بازار خودرو و ابهامات كسب و كار در این حوزه پرداخت.
فرشید كریمی مهر با پیش بینی كاهش ۳۰ درصدی حجم بازار واردات خودرو در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال گذشته، واردات امسال را كمتر از ۵۰ هزار دستگاه خودرو تخمین زد.
وی در تحلیل وضعیت واردات خودرو اظهار داشت: برای پیش بینی حجم بازار در شرایط كنترل شده، بایستی تحلیل عوامل از دو منظر كشش تقاضا و میزان عرضه بررسی شود.
از منظر كشش تقاضا، با افزایش چشمگیر قیمت خودروهای وارداتی بدلایلی همچون: افزایش تقریبی ۷۰ درصدی تعرفه واردات خودرو، افزایش ۱۰ درصدی نرخ ارز مبادله ای، صعود چشمگیر نرخ ارز در بازار و نوسانات زیاد ارزی، افزودن سرفصل جدید هزینه ای در شماره گذاری معادل ۱۰ درصد قیمت خودرو، تغییر اسقاط خودرو و... انتظار كاهش تقاضا وجود خواهد داشت.
از منظر عرضه، بودجه سال ۹۷ و كاهش درآمد دولت از محل مالیات بر واردات خودرو ۹۷ برهانی قاطع بر خیز دولت برای كنترل واردات می باشد، از سویی دیگر سایر اقدامات از قبیل ابهام در تخصیص منابع ارزی برای واردات، رویكرد مبهم در اعمال تعرفه‎ های جدید، حكم دیوان اداری و بستن طولانی مدت سامانه ثبت سفارش خودرو و تغییرات مستمر ضوابط همه و همه مهر تائیدی بر سالی پر چالش برای كنترل عرضه خودروهای وارداتی خواهد بود.

سرآمدی كیفیت و حفظ سهم بازار
معاون بازاریابی و برنامه ریزی استراتژیك نگین خودرو، سرآمدی كیفیت در خدمات فروش و خدمات بعد از فروش، همینطور حفظ سهم بازار را به عنوان برنامه های كلان سال ۱۳۹۷ شركت نگین خودرو اعلام نمود.
مهندس كریمی مهر تصریح كرد: در جهت ارتقاء كیفیت زنجیره فروش و خدمات بعد از فروش و همسو با سایر نمایندگی های جهانی رنو، شركت نگین خودرو در حال پیاده سازی مجموعه استانداردها و ابزارهای مبتنی بر «مدیریت تجربه مشتریان» بنام C@re۲.۰ (مراقبت از مشتری) است. این استانداردها شامل ۷ لحظه اثرگذار در زنجیره فروش و خدمات بعد از فروش خودرو است كه تمامی فرآیندهای خدمات در طول سفر مشتری، پیش از خرید، حین خرید و بعد از خرید را شامل می گردد و در این راستا پروژه هانی مون (تحویل به یاد ماندنی رنو) و تست درایو با جدیت در حال اجرا می باشد.
به منظور پیاده سازی این استانداردها، ما بدنبال آموزش كاركنان عاملیت ها، شعب و شركت، برای كسب مهارت های حرفه ای و رفتاری هستیم و هم اكنون هم دوره های آموزشی در رابطه با فروش، در حال برگزاری است كه طی آن بالغ بر ۱۰۰ نفر از كاركنان شبكه فروش، در حال آموزش بر اساس استانداردهای ملی و جهانی رنو هستند.

ورود دو پرچمدار دیگر رنو
نگین خودرو در جهت تكمیل سبد عرضه محصولات و بهره مندی مشتریان بخش های مختلف بازار، دو خودروی جدید علاوه بر محصولات فعلی، بزودی عرضه خواهد نمود. كریمی مهر در پاسخ به خبرنگار ما از زمان دقیق لانچ خودروهای جدید، یاد آور شد كه این خودروها در حال گذراندن تست های مختلف مطابق با استانداردهای صادراتی رنو و تطبیق آن با شرایط آب و هوایی ایران است.

افزایش سطح دسترسی مشتریان به خدمات
مهندس كریمی مهر با اشاره به توسعه مراكز مختلف خدمات (فروش و بعد از فروش) در سراسر كشور، ادامه داد با افتتاح ۱۱ مركز جدید در ماه آتی، تعداد مراكز نگین خودرو به بیش از ۱۰۰ نقطه خواهد رسید. این در حالیست كه با حضور ناوگان مجهز سیار شركت، بیش از ۲۰ درصد خدمات بعد از فروش سال قبل هم بصورت «خدمات در محل» عرضه شده است. با افتتاح انبار بزرگ و مجهز قطعات یدكی در سال قبل و موجودی سازی مناسب قطعات یدكی، سطح سرویس ۹۰ درصدی قطعات حاصل شده است.
معاون بازاریابی و برنامه ریزی استراتژیك نگین خودرو در انتها توسعه كمی و كیفی و افزایش سطح دسترسی مشتریان به خدمات، آموزش كاركنان، پیاده سازی استانداردهای جهانی رنو و توسعه سبد محصولات را همچون اهداف شركت نگین خودرو امسال دانست.

1397/03/21
14:44:40
5.0 / 5
1873
تگهای خبر: توسعه , خدمات , شركت , واردات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
ایزو وب
ISO Web