كاهش تولید روس نفت به علت توافق اوپك

كاهش تولید روس نفت به علت توافق اوپك

ایزو وب: تولید نفت و میعانات گازی شركت روس نفت در سه ماهه نخست امسال به علت پیمان كاهش تولید روسیه با اوپك، ۱.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل كاهش پیدا كرد.


به گزارش ایزو وب به نقل از ایسنا، روس نفت كه بزرگترین تولیدكننده نفت روسیه است، اعلام نمود تولید هیدروكربنات مایع یا نفت و میعانات گازی در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ به ۴.۵۷ میلیون بشكه در روز رسید.

اوپك و سایر تولیدكنندگان نفت بزرگ كه در راس آنها روسیه قرار دارد، با هدف كاهش مازاد ذخایر نفت و تقویت قیمتها، موافقت كردند تولید نفت را ۱.۸ میلیون بشكه در روز كاهش دهند.

روسیه متعهد شده تولید خویش را ۳۰۰ هزار بشكه در روز از سطح تولید ۱۱.۲۴۷ میلیون بشكه در روز در اكتبر سال ۲۰۱۶ كم كند.

قیمت نفت از زمان اجرای این توافق، به بالاترین حد در حدود چهار سال قبل صعود كرده و از مرز ۷۷ دلار فراتر رفته است در حالیكه اوایل سال ۲۰۱۶ به مرز ۳۰ دلار سقوط كرده بود.

میانگین تولید هیدروكربن روس نفت ۵.۷۱ میلیون بشكه نفت در سه ماهه نخست بود كه حدودا مشابه سال قبل بود.

تولید گاز طبیعی روس نفت در سه ماهه نخست به ۱۶.۸۷ میلیارد متر مكعب رسید كه دو درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل كمتر بود.

روسیه ماه آینده متحدان اوپك خویش را در وین ملاقات خواهد نمود و امضاء كنندگان این توافق درباره آینده آن به گفت و گو خواهند نشست. شركتهای روسی مختلف در گذشته منطقی بودن تداوم كاهش تولید در شرایطی كه قیمت نفت رو به افزایش است را زیر سوال برده اند.

برآوردهای گروه مالی سیتی نشان داده است روسیه حدود ۱۱.۳ میلیون بشكه در روز ظرفیت تولید دارد كه از این میزان ۴۰۸ هزار بشكه در روز غیرفعال شده است. طبق آمار آژانس بین المللی انرژی، روسیه از این نظر بعد از عربستان كه ۲.۱۲ میلیون بشكه در روز ظرفیت شناور دارد، در رتبه دوم قرار می گیرد.




1397/02/28
12:41:45
5.0 / 5
1696
تگهای خبر: تولید , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
ایزو وب
ISO Web