در كمیسیون مشترك دو كشور؛

مذاكرات گمركی ایران و روسیه نهایی شد، تولید مراكز تجاری مشترك

مذاكرات گمركی ایران و روسیه نهایی شد، تولید مراكز تجاری مشترك

ایزو وب: مذاكرات كار گروه صنعت معدن و تجارت و گمرك كمیسیون مشترك ایران و روسیه در حوزه امور گمركی و تجاری به جمع بندی رسید.


به گزارش ایزو وب به نقل از گمرك ایران، با عنایت به نتایج حاصله از چهارمین كار گروه همكاری صنعتی و تجاری دو كشور كه در آبان ماه امسال در آستاراخان روسیه تشكیل شده بود، طرفین بر اجرای پروژه های مشترك تاكید نمودند و همینطور تفاهم شد پنجمین نشست در آبان ماه سال آینده (اكتبر ۲۰۱۸) در تهران برگزار گردد. طرفین آمادگی خویش را برای تولید مراكز تجاری و فروش و بازار یابی در شهرهای یكدیگر اعلام نمودند. طرف روسی مسئله امكان تخصص فضای مناسب را برای تولید مركز تجاری در شهر مسكو بررسی خواهد نمود. به منظور تسهیل در استفاده از پروتكل سبز گمركی طرفین توافق كردند فهرست اشخاص دارای ریسك پایین تخلفات گمركی را دراختیار یكدیگر قرار دهند.
همینطور به منظور پیگیری و تسهیل در امور گمركی و به پیشنهاد گمرك ایران در مورد اعزام رایزن گمركی به روسیه، طرف روسی این در خواست را بررسی و در نخستین فرصت ممكن مراتب را اعلام می كند. مسئولیت كمیته صنعت معدن و تجارت و گمرك چهاردهمین اجلاس كمیسیون مشترك ایران و روسیه بر عهده مهندس كاخكی مدیركل دفتر همكاری های بین الملل گمرك ایران بوده است. مدیركل دفتر همكاری های بین الملل گمرك كشورمان كه همراه دكتر كرباسیان و هیئت همراه برای شركت در اجلاس چهاردهمین اجلاس كمیسیون مشترك در روسیه سپری می كند در حاشیه این اجلاس با مقامات گمرك روسیه دیدار نمود، در این دیدار ضمن طرح مشكلات صادركنندگان سیمان بر ادامه همكاری های مشترك تاكید شد كه با عنایت به اهمیت حل سزیع مشكلات گمركی تقاضای پذیرش رایزن امور گمركی در روسیه مطرح و مورد موافقت گمرك روسیه جهت طرح در سند پایانی قرار گرفت. افزون بر این، به منظور سهولت در استفاده از تسهیلات كریدور سبز مقرر شد طرفین فهرست اشخاص دارای ریسك پایین در تخلفات گمركی را تبادل كنند.
شایان ذكر است موانع فنی تبادل اطلاعات با استفاده از ویدئو كنفرانس و تشكیل گروه مجازی فیمابین گمرك ایران و گروه روسیه با همكاری دفاتر فناوری اطلاعات طرفین و پژوهشكده كاربردی دانشگاه تهران بر طرف و آزمایش تبادل اطلاعات با موفقیت به اتمام رسیده است.

1396/12/17
20:28:12
5.0 / 5
1828
تگهای خبر: تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
ایزو وب
ISO Web