شبكه های اجتماعی، جولانگاه قرعه كشی های تبلیغاتی

شبكه های اجتماعی، جولانگاه قرعه كشی های تبلیغاتی

ایزو وب: كسب وكارها به دنبال راهی برای افزایش مشتریان خود هستند و یكی از این راه ها، استفاده از قابلیت فضای مجازی برای تبلیغات است؛ حالا آژانس هایی كه عنوان تبلیغاتی را یدك می كشند، با دریافت مبالغ بالا و انجام قرعه كشی و اهدای جوایز، این فضا را در دست گرفته اند.


به گزارش ایزو وب به نقل از ایسنا، تبلیغات، روشی برای شناساندن ماهیت و چگونگی فعالیت کسب وکار است. زمانی بیلبوردهای خیابانی و استفاده از ابزارهای کاغذی از مهم ترین روش های تبلیغات به شمار می رفت و بعد از آن، ابزار الکترونیکی مثل رادیو و تلویزیون سهم پررنگ تبلیغات را بر عهده گرفتند. حالا با ظهور اینترنت و گسترش شبکه های اجتماعی، ابزار سنتی جای خودرا به ابزار مدرن داده و و راه برای اینستاگرام برای تبلیغات باز شده است.
یکی از روش ها برای تبلیغات در فضای مجازی، استفاده از حساب های اختصاصی برای آن کسب وکار است، بطوریکه شرکت یا سازمان به جهت اینکه کارهای خودرا به اطلاع مردم و مخاطبان خود برساند، صفحه ای را در یک شبکه اجتماعی به وجود می آورد و به صورت مستقیم با مخاطبان ارتباط می گیرد. کسب وکارهای بزرگ تر از این شبکه ها برای ارتباط با مخاطبان خود استفاده می نمایند و کسب وکارهای کوچک تر که هنوز برای همه مردم شناخته شده نیستند، اهتمام در شناساندن نام و فعالیت خود به مردم دارند.
این روزها صفحات پرمخاطب اینستاگرامی، رسالت این تبلیغات را به عهده گرفتند. در یکی دو سال قبل که استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام افزایش یافته، به دنبال آن مشاغلی هم پیدا شده که با تولید محتوا در فضای مجازی، مخاطبان زیادی را جذب کرده و با برخورداری از فالوئرهای چندین هزارتایی و حتی چند میلیونی، بستر تبلیغات مجازی را فراهم نموده اند.
کسب وکارهای کوچک هم جهت استفاده از امکان تبلیغات در فضای مجازی و افزایش فالوئرهای خود، سراغ صفحات پرمخاطب می روند. مبالغ پرداختی برای تبلیغات در این صفحه ها، بسته به اینکه در استوری اینستاگرامی باشد یا پستی جداگانه به آن اختصاص پیدا کند، متفاوت می باشد و گاهی از حداقل یک میلیون تا چند ده میلیون را هم شامل می شود. اما اخیرا آژانس های تبلیغاتی واسط بین مردم، کسب وکارها و اینفلونئسرها شده اند.
درحالی که استفاده از روش های قرعه کشی و پرداخت مبالغ جایزه و گوشی و ماشین، قبل از این در شبکه های تلویزیونی بسیار وجود داشت، حالا سروکله قرعه کشی های اینستاگرامی پیدا شده است. فعالیت این آژانس های تبلیغاتی هم بدین صورت است که با برگزاری قرعه کشی های گوناگون که جوایزی هم به آنها تعلق می گیرد، افراد را به صفحات اینفلوئنسرها هدایت می کنند تا تعداد دنبال کنندگان این افراد افزایش یابد.
آژانس های تبلیغاتی با وعده هایی مثل پرداخت مبالغ بالای جوایز، گوشیهای گران قیمت و ماشین و انواع دیگر جایزه های نقدی و غیرنقدی، مخاطبان را جذب و سپس شرط حضور در این قرعه کشی ها را دنبال کردن برخی از صفحات اینستاگرامی اعلام می کنند، صفحاتی که مقرر است تبلیغات کسب وکارها در آنجا صورت گیرد. کسب وکارها هم که تعداد بالای مخاطبان این آژانس های تبلیغاتی و اینفلوئنسرهای اینستاگرامی را می بینند، با پرداخت هزینه های بالا به این آژانس ها، وظیفه تبلیغات خودرا به آنها می سپارند و منتظر افزایش مخاطب می مانند.
پس از آن که کسب وکار هزینه مورد نظر آژانس را می پردازد، انتظار دارد که مخاطبانش افزایش یابد و البته ممکنست در زمان قرعه کشی، این اتفاق هم بیفتد. اما بعد از انجام قرعه کشی، مخاطبانی که صفحه کسب وکار و استارت آپ را دنبال کرده اند، وقتی خودرا با خاصیت های آن کسب وکار هماهنگ نبینند، به آسانی از دنبال کردن آن دست می کشند و اینجاست که کسب وکار با ریزش مخاطب روبه رو خواهد شد.
همین طور باتوجه به تعداد زیاد مخاطبانی که در این صفحات حضور دارند، احتمال برنده شدن در قرعه کشی ها بسیار پایین است، البته با این فرض که واقعا قرعه کشی صورت بگیرد و با امکاناتی که در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی وجو دارد، تقلبی اتفاق نیفتد. از طرفی اینفلوئنسری که در تماس با آژانس تبلیغاتی، به تبلیغ کسب وکار پرداخته و ممکنست هیچ آگاهی از روش صحیح تبلیغات یا نحوه فعالیت آن کسب وکار نداشته باشد، مسیر تبلیغات را برای اینفلوئنسرهایی که با روش های درست، به معرفی استارت آپ ها می پردازند، ناهموار می کند.
پرداخت جوایز با این روش های قرعه کشی، همان زمان در تلویزیون هم منتقدان زیادی داشت و برخی آنرا مصداق قمار و استفاده از روش های نامعمول و غیرشرعی می دانستند و در این روش، کسب وکارها بهره چندانی نمی برند و بیشترین سود، به جیب این آژانس های تبلیغاتی می رود که باتوجه به درآمد به دست آمده و فرصتی که به دست آورده، می تواند از این سود در جهت تولید محتوایی استفاده نماید که همچنان دانش کافی برای آنرا ندارد و فرصت را از شبکه های اجتماعی سالم بگیرد.




منبع:

1399/04/13
12:10:46
5.0 / 5
561
تگهای خبر: تولید , سازمان , سود , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
ایزو وب
ISO Web