با وجود دستور وزیر

بهای بلیت های كنسل شده را نمی دهند!

بهای بلیت های كنسل شده را نمی دهند!

به گزارش ایزو وب با وجود دستور وزیر راه برای استرداد بلیت سفرهای ریلی و هوایی بدون دریافت جریمه كنسلی از مردم و همینطور اعلام سازمان حمایت در خصوص برخورد با متخلفان، برخی مسافران همچنان نمی توانند بهای بلیت كنسل شده خویش را پس بگیرند كه سخنگوی سازمان هواپیمایی كشوری تصریح كرد این مسئله به همه موسسات و شركت های هواپیمایی ابلاغ گردیده و مردم اگر تخلفی دیدند، حتما به ما اطلاع دهند.


به گزارش ایزو وب به نقل از ایسنا، به دنبال انتشار ویروس كرونا و افزایش آمار مبتلایان و جانباختگان در كشور، وزیر راه و شهرسازی اعلام نمود كه در جهت جلوگیری از شیوع این ویروس مردم می توانند بلیت سفرهای هوایی و ریلی خویش را بدون پرداخت جریمه كنسل كرده یا به زمان دیگری موكول كنند.
این دستور در حالی صادر شد كه بعضی از مردم با مشكلاتی در این حوزه رو به رو شده اند و آن این كه برخی ایرلاین ها و آژانس های مسافرتی در این حوزه همكاری نكرده و گاها اعلام می كنند كه به آنها این ابلاغیه و دستور ارسال نشده است.
یكی از مسافران در اینباره به ایسنا اینگونه توضیح داد كه دو ماه پیش برای سفر به مالزی و بعد از آن اندونزی را برنامه ریزی كردم و برای آن از راه یكی از آژانس های معتبر بلیت پرواز تهیه كردم. اما به دنبال دستور وزیر و اعلام ممنوعیت های پروازی به این دو كشور، قصد كنسل كردن بلیت خویش را دارم كه با وجود پیگیری های مختلف از آژانس مسافرتی مورد نظر، نتوانستم سه بلیت پرواز خویش را كنسل كنم، چونكه مسؤلان این آژانس اعلام نمودند هنوز دستور مورد نظر و لغو شدن پروازها به صورت رسمی به آنها اعلام نشده است.
یكی دیگر از مسافران هم می گوید بلیت چارتری برای عید نوروز برنامه ریزی كرده و الان می خواهد پرواز خارجی اش را كنسل كند كه موفق به دریافت بهای بلیتش نشده و آژانس مسافرتی مورد نظر حاضر به استرداد وجه نیست.
در این زمینه رضا جعفرزاده - سخنگوی سازمان هواپیمایی كشوری - به ایسنا اظهار داشت: این دستور همچنان پابرجا و برقرار است و همه شركت های هواپیمایی و آژانس های مسافرتی موظف به اجرای آن هستند. مردم به هر علتی كه نخواهند سفر خویش را انجام دهند و اگر پیش از پنجم اسفندماه بلیت سفر خویش را تهیه كرده باشند، می توانند آنرا بدون پرداخت جریمه كنسل كنند.
وی افزود: اگر مردم در شرایطی با اجرایی نشدن این مصوبه و تخلف مواجه گشتند، در ابتدا ایرلاین مورد نظر و بعد از آن سازمان هواپیمایی كشوری را در جریان قرار دهند تا با متخلفان برخورد شود.
همچنین در این حوزه سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان تاكید كرده كه بازرسی از دفاتر خدمات مسافرت هوایی همچنان ادامه دارد و مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این حوزه، مراتب را از راه تلفن ۱۲۴ به شكایات مردمی سازمان های صنعت، معدن و تجارت سراسر كشور اعلام كنند یا در سایت سازمان هواپیمایی كشوری بخش شكایات، مبحث را درج كنند و مطمئن باشند بدون بخشایش با شركت ها یا آژانس های متخلف برخورد و پول مسافران به آنها برگردانده خواهد شد.



1398/12/17
21:24:02
5.0 / 5
1121
تگهای خبر: تولید , خدمات , سازمان , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
ایزو وب
ISO Web