سازمان حمایت اعلام كرد:

بیشترین شكایت مردم از تقلب و گران فروشی است

بیشترین شكایت مردم از تقلب و گران فروشی است

به گزارش ایزو وب سرپرست معاونت بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان اظهار داشت: در جهت اقدامات حمایتی، نظارتی بمنظور كنترل دقیق تر قیمت بازار كالا و خدمات توسط ستادهای خبری سازمان های صنعت، معدن و تجارت؛ ۱۱۷ هزار و ۹۳۳ مورد شكایات مردمی در شش ماهه اول امسال از راه ستادهای خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها در بخش كالا و خدمات دریافت و بررسی شده است.


به گزارش ایزو وب به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سیدجواد احمدی با اشاره به اینكه از مجموع شكایات واصل شده در مدت یاد شده، ۸۵ درصد در بخش كالا و ۱۵ درصد در بخش خدمات بوده است، خاطرنشان كرد: در این مدت نان، میوه و سبزیجات و همینطور رستوران های غذاخوری و تعمیرگاه های خودرو های سبك و حمل و نقل درون شهری به ترتیب بیشترین سهم شكایات را در بخش كالا و خدمات به خود اختصاص داده اند.
او افزود: بیشترین تعداد شكایات دریافتی به ترتیب به گرانفروشی و تقلب متعلق می باشد.
سرپرست معاونت بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: به طور كلی از مجموع شكایات واصله در این مدت، ۷۲ هزار و ۳۰۹ فقره (۶۱ درصد) تلفنی، ۲۸ هزار و ۵۳۴ فقره (۲۴ درصد) حضوری و ۱۷ هزار و ۹۰ فقره (۱۵ درصد) كتبی بوده است.
احمدی افزود: از مجموع شكایات بررسی شده در این بازه زمانی ۳۸ درصد منجر به تشكیل پرونده تخلف، ۴۲ درصد غیرمتخلف و مابقی بدلیل انجام استعلامات كارشناسی و یا حقوقی از مراجع ذیصلاح در دست بررسی می باشد.
او ضمن اشاره به مصالحه پیش از شكایت اضافه كرد: بر مبنای تدابیر انجام شده از مجموع شكایات واصله توسط ستادهای خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها، ۲۹۳۸ مورد از شكایات با ارزش بیشتر از ۱۷۱ میلیارد ریال پیش از تشكیل پرونده تخلف منجر به مصالحه و جلب رضایت شاكیان شده است.
سرپرست معاونت بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان با اشاره به اینكه نظارتهای مردمی تضمین كننده آرامش و تعادل در وضعیت بازار خواهد بود، تصریح كرد: سامانه ۱۲۴ این سازمان به طور شبانه روزی آماده دریافت هرگونه شكایت، انتقاد، پیشنهاد و نظرات شما هموطنان محترم بوده و دفاتر بازرسی و پاسخگویی به شكایت مستقر در سارمانهای صنعت، معدن و تجارت سراسر كشور هم موظفند در اسرع وقت نسبت به بررسی مفاد شكایات واصله و پاسخگویی به شاكیان اقدام لازم را بعمل آورند.



1398/07/28
12:58:01
5.0 / 5
24
تگهای خبر: بازار , تولید , خدمات , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
ایزو وب
ISO Web