وزیر صنعت در حاشیه جلسه دولت

هدفمان كاهش قیمت آزاد خودرو و حذف بازار سیاه است

هدفمان كاهش قیمت آزاد خودرو و حذف بازار سیاه است

ایزو وب: وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: هدفمان این است كه تیراژ خودرو افزایش پیدا كند و قیمت خودرو حتماٌ از این قیمت بازار آزاد پایین تر آید و برنامه و تعهدی كه خودروسازان به ما داده اند مستلزم این است كه بازار سیاه حذف و بازار آزاد هم كنترل شود.


به گزارش ایزو وب به نقل از ایسنا، رضا رحمانی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش كه علت رسوب كالاها در گمركات چیست، اظهار داشت: این مساله دلایل مختلفی می تواند داشته باشد؛ هم اكنون بخشی از آن به تامین ارز برمی گردد و مشكل عمده این بوده است؛ برخی موارد هم به مشكلات ثبت سفارش یا منع ورود برخی كالاها مربوط بوده كه موانعش رفع نشده است.
وی اضافه كرد: اخیراً در جلسات كارگروه تنظیم بازار با حضور افراد ذی ربط از گمرك، سازمان بنادر و همه ارگان های مربوطه، قرار بر این شد كه در حوزه مواد اولیه، تولید، قطعات و لوازم پایه، رویه تسهیل كننده ای اتخاذ شود و الان سرعت عمل بالا رفته و روند خوبی را پی گرفته ایم.
وزیر صنعت در پاسخ به این پرسش كه قیمت اعلام شده خودروها تا چه اندازه واقعی است، اظهار نمود: ما با یك اصولی سوژه را پیگیری می نماییم كه نهایتاً منجر به افزایش تولید، كیفیت، تیراژ و كاهش قیمت بشود كه اهداف نهایی ما است و مجموعه ای از اقدامات همچون برگزاری نمایشگاهی در شهر آفتاب این است تا قطعاتی كه سابقاً از خارج می آمد را داخل ساخت نماییم.
رحمانی اشاره كرد: در مورد قیمت اما یك واقعیت موجود در بازار آزاد داریم كه باید باشد و تفاوتی بین این قیمت با كارخانه هم هست اما اینكه بگوییم قیمت تمام شده پایین یا بالاست، جای بحث دارد و نباید این دو را باهم عوض نماییم.
وی افزود: ما فعلاً دنبال این هستیم كه تولید را حفظ نماییم و خصوصاً از خودروسازان هم برنامه گرفته ایم كه تیراژ بالا برود؛ حالا كه تولید خوشبختانه روندش بهبود یافته است، آنان موظف شدند كه هشتاد درصدش را به تعهدات كه همان موارد تحویل های قبلی است، اختصاص دهند و بیست درصدش را می توانند عرضه كنند. بدین سبب بر تعهدات داده شده، پای بندی وجود دارد و ما به سازمان پشتیبانی از حقوق مصرف كننده هم گفته ایم كه این مساله را جدی بگیرند، حالا امكان دارد كارخانه دار بگوید شرایط عوض شده اما عموماً این دلیل را نپذیرفته ایم و گفته ایم آنچه كه از طرف كارخانه به صورت قطعی فروخته شده است، حتما باید به دست خریدار برسد؛ به هرحال كارخانه یك روز سود كرده و یك روز هم زیان می دهد.
وزیر صنعت درباره سوژه ترخیص 13هزار خودرو از گمرك، اظهار داشت: بخشی از اینها قبلاً رفته و دست مردم است، به هرحال آن كسی كه خریده است گناهی ندارد و تخلفی نكرده اما بعد معلوم شده كه واردكننده تخلف داشته است كه حالا مصوبه اخیر فحوایش این بوده كه تخلف كننده باید مجازات شود و خودروها به دست خریدار برسند.
رحمانی درانتها اشاره كرد: ما هدفمان این است كه تیراژ خودرو افزایش پیدا كند و قیمت خودرو حتماٌ از این قیمت بازار آزاد پایین تر آید و برنامه و تعهدی كه خودروسازان به ما داده اند مستلزم این است كه بازار سیاه حذف و بازار آزاد هم كنترل شود.



1397/10/19
14:20:26
5.0 / 5
13
تگهای خبر: بازار , تولید , سازمان , سود
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
ایزو وب
ISO Web